În momentul în care au apărut aplicațiile de ridesharing, românii au renunțat la clasicele taxiuri în favoarea mașinilor pe care le comanzi de pe telefon, cu numai câteva click-uri. Însă, prețurile acesora au devenit aproape la fel ca și cele ale clasicelor taxiuri, așadar românii le folosesc și pe acestea destul de mult.
Însă… în ciuda concurenței acerbe, prețurile practicate nu sunt deloc mici. Recent, un clujean care abia aterizase pe aeroport a dorit să ia o mașină până în Mărăști, dar s-a trezitcă a avut de plătit în plus cu 11 lei. Când a întrebat ce e cu această sumă, replica a fost că este taxa de staționare în parcarea de la Aeroportul Internațional Cluj.
”Am luat un taxi de la Aeroport și până în Mărăști, iar la urcare taximetristul m-a înștiințat că pe lângă costul cursei va trebui să plătesc și o taxa de 11 RON (acesata fiind taxa de staționare pentru el în standul din parcarea al Aeroportului).
Discutand despre acest aspect, am întrebat de ce nu pun suma aceasta pe bon la final?… A dat vina pe cei Primărie și neînțelegerile între ei…
Eu totuși cred ca e necesară o reglementare acestei ”ciupeli”, ”mizerii”. Este trist că ne mai vizitează și străini. Nici nu vreau să mă gândesc cum explici asta unui turist străin”, a relatat clujeanul.
De obicei, șoferii care preiau aproape exclusiv numai curse de la Aeroportul Cluj plătesc abonament și scot investiția din clienții pe care îi duc zilnic. Însă, cei care preiau clienți ocazional, nu au acest abonament și trebuie să achite pe loc staționarea în incinta parcării.