Sosirea toamnei înseamnă pentru mulți români momentul în care încep să pregătească proviziile pentru iarnă, însă, uneori, cumpărarea ingredientelor pentru a pune murături se poate dovedi destul de neplăcută.
Este și cazul unui pensionar din Huși, care a mers la un aprozar să cumpere 50 de kilograme de varză pentru murat. Odată ajuns acasă, însă, bărbatul, în vârstă de 72 de ani, a descoperit că varza pe care o cumpărase nu era tocmai cel mai bun soi pentru pus în butoi pentru iarnă, așa că, a doua zi, a decis să se întoarcă la aprozar.
Bărbatul spune, potrivit vremeanoua.ro, că a mers la magazin cu intenția de a ajunge la un compromis cu vânzătoarea: fie să-i dea varză mai pe gustul său, fie să îi dea alte legume de banii plătiți cu o zi înainte.
Vânzătoarea, însă, nici nu a vrut să audă. Supărat, pensionarul a amenințat-o pe femeie că îi lasă sacii cu varză la ușă dacă nu va fi de acord să îi schimbe marfa, moment în care vânzătoarea l-a amenințat că va chema Poliția dacă va face acest lucru.
„Eu am fost la acest aprozar, de unde am luat marfă bună și anul trecut, dar și acum doi ani. Am luat 47 de kilograme de varză pentru pus la murat, pe care am pus-o într-un sac și jumătate. Am dat 1,8 lei pe kilogram, în total am plătit 85 de lei. Seara, când am vrut să o pun în butoi, mi-am dat seama că era din aceea foarte tare, bătută, care nu e bună pentru murat, ca să poți desface foaie cu foaie, să faci sarmale și așa mai departe. Atunci am luat varza și am pornit dimineață înapoi la vânzătoare, ca să o rog să mi-o schimbe și ori să îmi dea altă varză potrivită, ori să îmi dea alte legume. Că nu voiam banii înapoi. Ea, însă, a început să vorbească fără respect și, când i-am spus că îi las varza acolo, a spus că va suna la Poliție”, povestește domnul Vasile pentru presa locală.
Enervat peste măsură, hușeanul a pus mâna pe telefon și a sunat la Protecția Consumatorului Vaslui, dar atitudinea angajaților instituției l-a mâhnit și mai tare.
„Asta m-a supărat cel mai mult. La Protectia Consumatorului Vaslui, telefonul fix de pe site suna ocupat, desi am sunat de vreo zece ori, iar la numărul de la ANPC a răspuns cineva care a zis să fac o sesizare scrisă, după care o să mai vadă ei”, povestește bărbatul.
„Sunt foarte supărat pe Protecția Consumatorului, că am sunat la telefonul fix de pe site, ca să vorbesc cu cei de la Vaslui. De zece ori am dat telefon, dar suna ocupat. Cum e posibil? Apoi am luat telefonul de pe site, de la ANPC, și am tot sunat. Degeaba! A răspuns la un moment dat cineva și a spus să fac o cerere scrisă, să o depun, că o să îmi dea răspuns în vreo 30 de zile. Ce înseamnă asta? Eu nu voiam să spun că varza nu era bună sau de calitate, ci că nu era potrivită pentru murat și voiam să mi-o schimbe. Lipsa de respect m-a supărat, că sunt client vechi și ne puteam înțelege. Dar uite că nici instituțiile statului nu protejează cumpărătorul, asa cum pretind”, mai spune hușeanul.
Sursa foto: Vremea Nouă