Primele 15 troleibuze Solaris, din pachetul de 100 de astfel de vehicule cumpărate din Polonia, vor ajunge în București în luna ianuarie. Noile troleibuze costă 290 de milioane de lei, plus TVA. O noutate pentru București este faptul că noile troleibuze se pot transforma în autobuze, adică să-și coboare brațele cu captatoare de curent și să plece mai departe pe baterie, care are o autonomie de 20-25 de kilometri.
„Noile troleibuze Solaris care vor circula în Capitală de la începutul anului viitor se pregătesc să iasă pe poarta fabricii din Polonia”, a anunțat, zilele trecute, primarul Capitalei.
Potrivit lui Nicușor Dan, acestea sunt ultimele detalii despre noile troleibuze:
Noile troleibuze au o funcție în premieră pentru București. Ele se pot transforma, la propriu, în autobuze.
„Ele pot să-și regândească traseele și în afara liniilor electrificate. Troleibuzele au o autonomie de până la 20 – 25 de kilometri, adică pot merge pe baterie. Astfel, în momentul în care troleibuzul întâlnește pe traseu o zonă neelectrificată, el poate să-și continue traseul până la următoarea zonă electrificată, prin decuplarea captatoarelor de la firele electrice. Adică, să circule ca un autobuz”, au explicat pentru Gândul reprezentanții STB.
Sursa citată a mai precizat pe ce trasee pot fi folosite noile troleibuze în regim de autobuze electrice.
„Având această facilitate, pot fi regândite și optimizate anumite trasee de troleibuz din București. Când s-a gândit această achiziție și știind de această opțiune, s-au făcut niște simulări de trasee. De exemplu, traseul troleibuzelor care circulă în zona Universitate poate fi optimizat, în sensul în care se poate crea o legătură între Piața Universității și Piața Romană, sau legătura cu Piața Unirii, adică pe trasee fără cabluri electrice, cum este Bulevardul Magheru”, au mai explicat pentru Gândul reprezentanții Societății de Transport București (STB).
„Acest model va circula, începând de anul viitor, pe trasee din Capitală. Este vorba despre cele 100 troleibuze Solaris care vor fi distribuite în toate cele patru depouri (Bujoreni, Berceni, Bucureştii Noi şi Vatra Luminoasă) şi vor circula pe toate liniile existente”, au transmis reprezentanții STB.
Potrivit sursei citate, noile troleibuze au următoarele caracteristici:
„Troleibuzul are o autonomie de 20 kilometri, având funcția de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/ deconectarea la/ de la rețeaua electrificată se face autonom, din cabina șoferului”, mai transmite STB.
Primăria Capitalei a semnat în decembrie 2022 contractul pentru achiziția a 100 de troleibuze noi de la firma Solaris. Valoarea contractului este de 290 milioane lei plus TVA, fonduri nerambursabile de la Agenţia Fondului pentru Mediu.
CITIȚI ȘI: