În prezent, creatorii de conținut încasează tot mai mulți bani, astfel că această activitate a devenit un loc de muncă în toată regula, mai ales în cazul celor care postează videoclipuri pe YouTube.
În ultima perioadă, astfel, tot mai mulți oameni au început să se întrebe cât câștigă, de fapt, un vlogger care postează clipuri pe această platformă.
Deși creatorii de conținut trebuie să îndeplinească unele criterii, veniturile pot fi impresionante.
Potrivit Business Insider, creatorii caare fac parte din Programul de Parteneriat al Google pot obține venituri din videoclipurile postate prin intermediul reclamelor.
Câștigurile pot varia, între 1,6 și 29,3 dolari per mia de vizualizări, arată sursa citată.
YouTuberii își pot câștiga banii în mai multe moduri, de la sponsorizări la promovare de produse. Cu toate acestea, veniturile obținute din Google Ads reprezintă o mare parte din veniturile multor creatori de conținut.
Creatorii care fac parte din Programul de parteneriat pot câștiga bani din videoclipurile lor cu ajutorul reclamelor plasate de Google.
Pentru a aplica pentru Programul de parteneriat YouTube, creatorii trebuie să atingă un prag de 500 de abonați, trei videoclipuri postate în ultimele 90 de zile și fie 3.000 de ore de vizionare în ultimul an, fie 3 milioane de vizualizări în ultimele 90 de zile (inclusiv videoclipuri din categoria „shorts”).
Pentru a începe să câștige bani din YouTube AdSense, creatorii din program trebuie să aibă 1.000 de abonați și 4.000 de ore de vizionare în ultimul an.
Aceste venituri pot varia de la lună la lună. De exemplu, Sarah Lavender, o vloggeriță cu aproximativ 100.000 de abonați, a spus pentru Business Insider că a câștigat venituri care au variat de la aproximativ 1.000 de dolari într-o lună la peste 6.000 de dolari într-o alta.
Un alt YouTuber, care are peste 1 milion de abonați și realizează videoclipuri despre finanțele personale, a câștigat peste 50.000 USD într-o singură lună.
Pentru fiecare 1.000 de vizualizări de reclame, agențiile de publicitate plătesc o anumită sumă către YouTube. YouTube reține apoi 45%, iar creatorul de conținut primește diferența.
Unele canale, cum ar fi cele referitoare la finanțele personale, pot crește veniturile unui creator prin atragerea unui public considerat „profitabil” de către companii.
Sursa foto: Shutterstock