Mai multe companii care promovează și comercializează produse cosmetice se folosesc de imaginea unor celebrități precum Andreea Marin și Andreea Esca pentru a-și vinde produsele la prețuri mari.
Pe rețelele sociale, dar și pe mai multe site-uri, apar tot mai multe reclame plătite de companii care vând produse diverse, de la cosmetice, la haine, bijuterii sau vacanțe.
Un site susține că Andreea Esca ar promova o „cremă-minune”, numită Derma Pro.
Cu ajutorul inteligenței artificiale, vocea prezentatoarei este reprodusă, spun jurnaliștii de la actualitate.net.
Un reprezentant al companiei le-a declarat ziariștilor că ar avea acordul Andreei Esca pentru utilizarea imaginii acesteia, dar prezentatoarea TV dezminte informația. Aceasta spune că nu promovează produse decât pe conturile sale oficiale.
Vocea prezentatoarei era reprodusă cu ajutorul inteligenței artificiale. Un reprezentant al companiei care promovează acest produs a spus că are acordul Andreei Esca pentru promovarea produsului.
„În fiecare zi mă sună câte un prieten să-mi semnaleze aceste escrocherii. Nu este nimic adevărat, bineînțeles, dar nu știu cum putem opri toate nemerniciile acestor oameni care profită fără nicio jenă de imaginea noastră și buna credință a cititorilor. Trist, foarte trist“, a declarat Andreea Esca.
Și imaginea Andreei Marin este folosită în același mod. La rândul ei, ea a explicat că nu promovează acest produs.
„Nu am promovat și nici nu voi promova niciodată acest produs. Și foarte bine faceți ca anchetați acest caz, sunt multe firme-fantomă care profită de oameni și le vând toate prostiile. Dacă nu vedeți pe conturile mele oficiale de fb și /sau Instagram, cele cu bifa de oficial, înseamnă ca nu e adevărat. Eu am mai postat și scris despre acest tip de mincinoși”, a declarat Andreea Marin.