Vești bune pentru șoferi! După ce a fost obținut acordul de mediu, Executivul a aprobat în ședința de astăzi indicatorii tehnico-economici necesari construcției Alternativei Techirghiol. Aceasta va lega Centura Constanței (A4) și sudul litoralului, drum cu profil de autostradă în lungime de 30.59 km. Proiectul prevede plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere.
Contractul pentru construirea autostrăzii care va lega sudul litoralului de Centura Constanței (A4) va fi scos la licitație în cel mai scurt timp de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 5,74 miliarde de lei, sumă asigurată prin Programul Transport 2021 -2027”, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu pe Facebook.
Conform celor prezentate de ministrul Transporturilor, Alternativa Techirghiol va avea alocată o perioadă de construire de maximum de 36 de luni.
„Pe traseul noii autostrăzi (prevăzute în Master Planul General de Transport al României), care va oferi o alternativă modernă la DN 39 (drum extrem de aglomerat în perioada sezonului estival), vor fi construite 31 poduri/pasaje/viaducte, 6 parcări, un centru de întreținere și coordonare, un punct de sprijin”, a completat Sorin Grindeanu.
Proiectul prevede și plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere.
Alternativa Techirghiol ocoleşte localităţile Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, lacul Techirghiol, Tuzla şi 23 August. Terenurile afectate de acest proiect sunt localizate în orașele Techirghiol și Eforie, precum și în comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23 August.
CNAIR a atribuit în vara lui 2019 companiei Consitrans contractul pentru studiul de fezabilitate al Alternativei Techirghiol.
CITEȘTE ȘI:
Trace, constructorul cu cel mai mare PROGRES pe un lot de autostradă înregistrat în decembrie