Un avocat din Oradea a câștigat, în primă instanță, un proces pe care intentat companiei Wizz Air. Judecătorii i-au dat dreptate și astfel, atât bărbatul, cât și alți trei membri ai familiei lui, au obținut câte 10.000 de euro daune morale.
Mircea Ursuţa și familia lui au luat avionul din Sibiu, unde trebuiau să şi aterizeze la întoarcere, dar cursa de retur a fost anulată fără să fie anunţaţi.
După cinci zile de haos, orădenii au reușit să revină cu o cursă care a plecat din alt oraș spaniol, respectiv Barcelona, dar n-au ajuns în România, ci în țara vecină, în Ungaria.
În intervalul de aproape o săptămână, Wizz Air nu a oferit niciun fel de asistență familiei avocatului. Totul a fost „o bătaie de joc”, susține bărbatul.
„În aeroportul din Madrid am făcut formalităţile de îmbarcare şi am aşteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajaţi ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii şi cursa e anulată. Am întrebat ce să facem şi ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă şi orice companie trebuie să aibă reprezentanţi care să îndrume pasagerii”, spune orădeanul, citat de Bihoreanul.
Potrivit relatărilor bărbatului, niciun reprezentant Wizz Air nu a luat legătura cu ei și nici el nu a reuşit să contacteze compania timp de trei zile, fiind nevoit să prelungească de trei ori, cu câte o noapte de fiecare dată, cazarea în hotelul madrilen.
În cele din urmă, după 5 zile de haos, familia Ursuţa a reuşit să ajungă la Budapesta, de unde a închiriat o maşină pentru a ajunge la Oradea. De aici, bărbatul a trebuit să meargă apoi la Sibiu pentru a-şi recupera propria maşină, lăsată acolo cu 16 zile înainte.
A cerut în instanță compensaţia de 1.600 euro (câte 400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro şi 376 lei (contravaloarea cheltuielilor făcute în cele 5 zile pentru cazare, hrană şi transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea maşinii din Sibiu), plus daune morale de 80.000 euro (câte 20.000 euro pentru fiecare membru al familiei), noteazăG4Media.
În septembrie 2023, Judecătoria a obligat Sucursala Wizz din România şi compania mamă din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 euro şi 376 lei), a compensaţiilor (1.600 euro), a daunelor morale (însă doar 40.000 euro, în loc de 80.000 euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecată (4.760 lei).
Sentinţa nu a fost atacată până acum nici de Sucursala din România, nici de Wizz Hungary Ltd, ci doar de avocatul orădean, care a făcut apel la Tribunalul Alba.
„Am suportat, totuşi, prejudicii morale care ne îndreptăţesc la suma solicitată iniţial”, spune Mircea Ursuţa, convins că va învinge Wizz, definitiv, şi în ultima fază a procesului.