De câteva zile, traficul de pe cea mai importantă ieșire din București – și cel mai mare bulevard din Sectorul 6 a devenit un coșmar. Bulevardul Iuliu Maniu oricum era foarte congestionat, însă, odată cu închiderea unei porțiuni din Drumul Osiei – arteră de intrare în „Militari Residence”, traficul este acum blocat de la un capăt la celălalt. Adrian Vigheciu, fost city manager al Sectorului 6, spune că lucrările la „Osiei” nu ar fi trebuit să înceapă într-o perioadă atât de aglomerată.
De câteva zile, au început lucrările de reabilitare a ultimului tronson din Drumul Osiei, partea de intrare în „Militari Residence”.
Pentru desfășurarea lucrărilor, traficul a fost închis pe un sens, acolo unde a început frezarea şi se va lucra la rețelele de utilități.
Adrian Vigheciu, fost city manager al Sectorului 6, în prezent consilier general în CGMB, susține că aceste lucrări au dat și mai rău peste cap traficul de pe bulevardul „Iuliu Maniu”.
„Avem în față un nou caz Podul Grant, care a fost închis, tot de niște minți luminate, în cea mai aglomerată perioadă a anului. Cu Drumul Osiei este o situație identică, de tipul: ce putem face pentru ca cel mai aglomerat și mai sufocat bulevard/cartier al Bucureștiului să fie și mai aglomerat, și mai sufocat?!”, susține Adrian Vigheciu.
Consilierul CGMB mai precizează că nu neagă necesitatea lucrărilor la Drumul Osiei, însă spune că ar fi trebuit planificate într-o perioadă mai puțin aglomerată, precum cea din timpul verii.
„Nu sunt absurd, nu neg necesitatea lucrărilor, ci totala lipsă de planificare și de discernământ a autorităților, care nu reușesc să îndeplinească niște condiții de logică elementară și de interes public. Un exemplu perfect de incompetență administrativă crasă, de proastă practică, de «așa nu!»”, mai precizează Adrian Vigheciu.
La rândul său, primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, spune că porțiunea de drum pe care se lucrează în prezent a fost în litigiu, de aceea nu s-a executat la comun cu partea finalizată recent.
„Estimez eu că aceste lucrări vor dura trei luni, cel mult patru luni. Noi am fi terminat și această porțiune de prima dată, de când am reabilitat și primul tronson, dar în zonă era un litigiu. Am așteptat ca acest litigiu să se rezolve, și urmează să ne apucăm de lucrări, care vor începe de joi, de pe 8 februarie”, a declarat pe 7 februarie, pentru Gândul, Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6.
Potrivit reprezentanților Primăriei Sector 6, „reabilitarea sistemului rutier Drumul Osiei tronson 2 constă în rectificări ale traseului în plan și profil longitudinal, rectificări ale pantelor transversale, refacerea fundației drumului, montarea bordurilor, rezolvarea problemei scurgerii apelor, refacerea suprafețelor carosabile și pietonale, ridicarea la cota proiectata a carosabilului a tuturor capacelor de utilități și a gurilor de scurgere, etc.”
Valoarea totală a lucrărilor aferente Drumului Osiei –Tronson 2 este de peste 1,6 milioane de lei, cu tot cu TVA.
Pistele de biciclete se vor realiza la marginea părții carosabile și vor avea structura rutieră similară părții carosabile.
Primul tronson, de 600 de metri, a fost finalizat în toamna anului trecut. Lucrarea a costat 7,3 milioane de lei cu TVA. Două treimi din costul proiectului sunt asigurate prin programul guvernamental Anghel Saligny.
Din cauza lucrărilor la Drumul Osiei, Societatea de Transprot București (STB) a modificat mai multe linii.
STB a anunțat că linia 138 va funcționa pe un traseu scurtat între terminalele „Dedeman Ghencea” și „Complex Comercial Militari”, astfel:
Linia 178 va funcționa pe un traseu scurtat între terminalul „Master” și stația „Sala Palatului”, astfel:
Linia urbană 278 a devenit linie metropolitană și va funcționa cu indicativul 478 pe un traseu circular, cuprins între terminalul „Cartier Militari” și stația „Bd. Preciziei”, astfel:
Citește și: