Vânzările companiei elvețiene Rolex au depășit pentru prima dată cifra de zece miliarde de dolari, în contextul în care cota de piață a producătorului de ceasuri de lux a crescut cu 30%.
Compania multinațională de investiții Morgan Stanley a prezentat un raport care arată că grupul elvețian Rolex a avut în 2023 vânzări de 10,1 miliarde de franci elvețieni (11,5 miliarde de dolari), o creștere de 11% în raport cu anul 2022.
Cota Rolex pe piața de retail a crescut cu 30%, în contextul intensificării cererii din partea clienților bogați.
Compania Rolex a produs anul trecut 1,24 milioane de ceasuri, cele mai multe fiind modele precum Daytona, Submariner și Datejust.
Rolex a avut vânzări mai mari decât totalul înregistrat de mărci precum Cartier, Audemars, Piguet, Omega, Richard Mille și Patek Philippe.
”Niciun alt brand de lux nu poate pretinde o astfel de poziție dominantă în segmentul său”, afirmă analiștii Edouard Aubin și LuxeConsult Olivier Müller, din cadrul companiei Morgan Stanley, conform site-ului RobbReport.com.
Producătorul Cartier este pe locul al doilea în clasamentul din 2023, având vânzări de 3,1 miliarde de franci elvețieni (3,5 miliarde de dolari).
Omega este pe locul al treilea, cu vânzări de 2,6 miliarde de franci (2,9 miliarde de dolari), iar Audemars Piguet și Patek Philippe ocupă locurile patru și cinci, cu vânzări de 2,4 miliarde de franci elvețieni (2,7 miliarde de dolari), respectiv 2,1 miliarde de franci (2,3 miliarde de dolari).
În topul vânzărilor de peste un miliard de franci elvețieni a intrat în premieră marca Vacheron Constantin, sub conducerea directorului Louis Ferla. Conform clasamentului realizat de Revolution Watch, marca a avut în 2023 vânzări de 1,097 de miliarde de franci, în creștere cu 18%.
Foto: Profimedia
Citește și: â