DEZVĂLUIRI șocante după incidentul aeronavei TAROM. Semnalul de ALARMĂ din spatele defecțiunii tehnice: „Ideea unei falimentări intenționate”

DEZVĂLUIRI șocante după incidentul aeronavei TAROM. Semnalul de ALARMĂ din spatele defecțiunii tehnice: Ideea unei falimentări intenționate
Publicat: 05/04/2024, 13:45
Actualizat: 05/04/2024, 15:35

Incidentul de joi al cursei RO 374 Bruxelles – Otopeni, operată cu un avion Boeing 737-800 – amintim că piloții au fost nevoiți să oprească aeronava din rulare și să renunțe la decolare – a deschis „Cutia Pandorei”, în ceea ce privește siguranța tehnică a aeronavelor TAROM și implicit siguranța pasagerilor.

Reamintim că, printre cei 93 de pasageri ai acestei curse, s-au aflat ministrul de Externe Luminiţa Odobescu, dar și Mircea Geoană, al doilea om în NATO, acesta aflat deja la cel de-al doilea incident pe 2024, în care a fost implicată o aeronavă TAROM.

După inspecția tehnică obligatorie, aeronava nu a mai putut continua zborul, iar pasagerii au fost rerutați sau cazați la hotel. În cursul zilei de vineri, o echipă tehnică se va deplasa la fața locului în vederea efectuării reparației. Se estimează ca avionul va decola înapoi către Otopeni în jurul orelor 16.00.

Potrivit surselor Gândul, decolarea aeronavei a fost întreruptă, după ce piloții „au auzit în cabină un zgomot puternic, urmat de aprinderea unor semnalizări de avarie pe circuitele electrice.”

Sursele citate au mai punctat că la manșele avionului se aflau doi piloți comandanți cu mare experiență de zbor și care au acționat, conform procedurilor obligatorii în astfel de cazuri, decizia de întrerupere a decolării fiind luată în timp util și urmată de cea de revenire la poziția de parcare.

„Tehnicii români de sol sunt ofertați, de exemplu de către KLM, cu un câștig de 63 euro pe oră”

Incidentul de joi seara, care s-a terminat cu un final fericit, scoate însă la iveală o problemă dureroasă și cu impact asupra vieții și siguranței pasagerilor.

Mai exact, sursele Gândul au mărturisit că situația tehnică a avioanelor de la Tarom este din ce în ce mai critică, problemele tehnice fiind agravate și de migrația în masă a personalului tehnic cu înaltă calificare către companii din străinătate care le oferă salarii mult mai ofertante.

„În ultimele două săptămâni, 4 din cele 6 avioane ATR 72 au fost oprite de la zbor din motive tehnice, 3 din cele 4 avioane Airbus 318 sunt oprite la sol de peste doi ani de zile, în timp ce un Boeing 737-700 YR-BGG este oprit la sol de peste 4 luni de zile. Joi, controlul SAFA de siguranță a zborului, efectuat la Paris, a semnalat 3 probleme tehnice la avionul Boeing 737-700 YR-BGF, căruia i s-a stricat și motorul de condiționare la sol cu aceeași ocazie.

În plus, tehnicii români de sol autorizați sunt ofertați, de exemplu de către KLM, cu un câștig de 63 euro pe oră , în timp ce la Tarom el câștigă în jurul a 7000 – 8000 Ron pe lună. Decizia de scoatere din componența TAROM a Direcției Tehnice și introducerea ei într-o altă companie cu acționariat necunoscut, conduc la ideea unei falimentări intenționate a companiei care se zbate pentru supraviețuire”, susțin sursele Gândul în legătură cu acest subiect care ridică multe necunoscute.

Reacția TAROM după incidentul de joi

După incidentul de joi, compania TAROM  a avut o primă reacție, transmitând, printr-un comunicat de presă, că pasagerii și echipajul s-au aflat în permanență în siguranță. Aceștia au fost debarcați iar echipa locală TAROM a oferit asistență călătorilor.

„Aeronava a fost supusă unei inspecții tehnice amănunțite de către echipă tehnica specializată de pe aeroportul din Bruxelles, fiind identificată o disfuncționalitate. După finalizarea tuturor procedurilor necesare, aeronava va reveni la București pe 5 aprilie 2024, pentru reluarea zborurilor prevăzute în programul de operare.

În aceste condiții, odată cu întreruperea decolării din motive tehnice și, respectiv, anularea cursei, pasagerilor li s-au oferit opțiunile de asistentă specifică normelor europene aplicabile în astfel de cazuri. TAROM își exprimă regretul pentru orice inconveniențe cauzate și asigură pasagerii că siguranța este întotdeauna prioritatea principală în operațiunile noastre”, a precizat compania TAROM.

Mircea Geoană, al doilea incident într-o aeronavă operată de TAROM

Reamintim, în acest context, un alt subiect despre care Gândul a scris în exclusivitate și anume incidentul din 18 ianuarie 2024, într-un avion operat de compania TAROM, care circula de la Bruxelles la Bucureșt.

Mircea Geoană, secretarul general adjunct al NATO, Raed Arafat (șeful DSU) și Rovana Plumb (europarlamentar) se aflau printre cei ale căror vieți au fost puse în pericol de un bărbat care a urcat în avion cu o lamă ascunsă în gură.

TAROM, companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni

TAROM, înfiinţată în anul 1954, îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010.

Transportatorul Național al României deține o flotă de 18 aeronave și are în portofoliul său 70 de destinații operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV | Mircea Geoană, secretar general adjunct NATO, Raed Arafat și Rovana Plumb se aflau în „AVIONUL GROAZEI”/Schengen, un spațiu al nimănui?!

EXCLUSIV | Consiliul de Administrație al TAROM, prima ședință după demisia directorului general Bogdan Popescu. Procedura pentru numirea unui nou șef

Sorry, there are no polls available at the moment.
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Finală Elena Lasconi - Călin Georgescu, la prezidențiale? Ce arată datele acum despre Ciolacu
Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Elena Lasconi! Dezvăluirea făcută de Dan Diaconescu
FOTO. Jaqueline Cristian, imagini fabuloase în costum de baie
Cum a ajuns Ion Iliescu primul președinte al României democrate. Istoria marcată de minciuni, proteste...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Cum a funcționat rețeaua uriașă și sofisticată construită pe Tik Tok pentru Călin Georgescu, pe...
George Simion susține că a intrat în turul 2 și acuză „manipularea prin sondaje toxice”....
Ce legătură are Vladimir Putin cu Cătălin Georgescu? Presa din Rusia EXULTĂ după victoria năucitoare
Cum arată ACUM cea care în trecut era votată „cea mai sexy femeie din lume”!...
Rezultate parţiale alegeri prezidenţiale. Elena Lasconi măreşte diferenţa faţă de Marcel Ciolacu, care a căzut...
Șoșoacă despre Călin Georgescu: E un...
Elena Lasconi, prima reacție după ce a intrat în cel de-al doilea tur al alegerilor...
Cum a reușit 'meteoritul' Călin Georgescu să fie numărul 1! Explicația unui specialist în social...
Cod Rutier 2024: Care e distanța regulamentară între mașinile parcate?
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Rezultate parţiale. Elena Lasconi, 19,17% - Marcel Ciolacu 19,15%. Aproape...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Cine este Cristela Georgescu, cea care ar putea deveni prima doamna. Cu ce se ocupă...
Vedetele care vor participa la Survivor România 2025. Vor fi surprize mari
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a ales...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Cher dezvăluie cine este unicul bărbat celebru care a părăsit-o
BANCUL ZILEI. Ajunge BUBULINA acasă și își găsește bărbățelul prin bucătărie: - Vai, ce surpriză!
Plânsul ne face bine sau rău? Iată ce spune știința!