Încălzirea globală este un fenomen pe care îl simțim toți, nu mai este ceva ce se va întâmpla în timpul nepoților noștri, ci a devenit deja un fenomen palpabil, care face victime de la an la an.
Fenomenele meteo extreme au devenit, din păcate, o obilnuință, așadar statele lumii încearcă să reducă poluarea pentru a stopa sau măcar micșora efectul de seră de pe Terra.
În acest context, Uniunea Europeană a stabilit un calendar pentru următoarele decenii în care, încetul cu încetul, combustibilii tradiționali precum motorina și benzina vor face loc mașinilor electrice și altora alimentate cu energie regenerabilă.
Aceste legi ale Uniunii Europene au scopul de a promova utilizarea mașinilor electrice și a vehiculelor alimentate cu energie mai puțin poluantă, cum ar fi combustibilul cu hidrogen, dar în plus, organizația supranațională a dorit să reducă și mai mult motoarele cu ardere convențională și deja a stabilit un calendar pentru ca benzina si motorina sa nu mai fie comercializate pe șoselele din UE.
Recent, UE a stabilit noi reglementări în ceea ce privește combustibilii fosili – Euro 7 – care vor intra în vigoare în 2027. Regulamentul Euro7 nu modifică limitele de emisie pentru mașinile diesel (80 mg/km de NOx), ceea ce se schimbă este timpul și distanța la care trebuie menținute: acestea trebuie să fie sub această cifră timp de 10 ani și 200.000 de kilometri. În plus, este introdusă pentru prima dată și un regulament privind particulele emise atât de anvelope, cât și de frâne.
Una dintre cele mai drastice decizii ale Uniunii Europene în ceea ce privește motoarele cu ardere este că din 2035 nu va fi permisă comercializarea vehiculelor alimentate cu benzină sau motorină în toate statele membre, deși acestea vor continua să circule pe șosele. Țările UE vor fi obligate să respecte reglementările continentale în doar unsprezece ani, scrie 20minutos.
Însă, începând cu 2050, circulația mașinilor alimentate cu combustibili fosili va fi complet interzisă pe drumurile din toată Europa.