Potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 15/2004, băncile sunt obligate să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 zile.
Măsurile includ refinanțarea, amânarea sau suspendarea plății ratelor, schimbarea ratei dobânzii, conversii valutare și iertare parțială de datorie.
Numărul soluționărilor amiabile în cadrul Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB) ar putea crește pentru creditele care pot fi executate silit sau în proces de executare.
„Băncile sunt interesate să aibă clienți sănătoși financiar, iar relația client-bancă este una de parteneriat. Interesul băncii este de a soluționa cât mai rapid orice fel de situație cu potențial conflictual. De multe ori facem acest lucru prin intermediul CSALB și observăm că relația consumator-bancă s-a așezat mult față de acum 15 ani. O contribuție decisivă în această relație o are o mai bună înțelegere a contractelor și a clauzelor contractuale. ”, a declarat Ciprian Chiorean, director juridic al CEC Bank, citat de Adevărul.
Potrivit Antena 3 CNN, tot din acest an, firmele de recuperare care preiau creditele cu restanțe nu vor mai putea să hărțuiască sau să amenințe oamenii împovărați de credite.
Citește și: Mai multe bănci DISPAR din România în 2024! Verifică dacă ai conturi la aceste instituții financiare