Dragoș Anastasiu a vorbit despre strategiile pe care ar putea să le adopte autoritățile române pentru a atrage mai mulți turiștii străini. El a precizat că a văzut campanii ale Ministerului Turismului pe autobuze din Paris și că „se încearcă cumva timid atragerea turiștilor străini, doar că nu vedem și rezultatele”.
Când ai un rege (n.r. regele Charles) care spune că Transilvania e colț de rai – de altfel, cel mai cunoscut rege și cel mai prieten al României și nici măcar nu folosești asta, că dacă ne uităm pe diverse site-uri nu există acest acest statement. E o problemă comună. Eu am încetat să mai dau vina, e foarte ușor să spui că Ministerul Turismului e vinovat că nu face. Nu. Împreună trebuie să facem – și industria și Ministerul Turismului (…)
Noi operatorii și cei din străinătate și ăștia din România suntem aici ca să derulăm fluxurile, dar fluxul cumva trebuie generat de autorități. Tur-operatorii din străinătate nu sunt făcători de destinații, sunt vânzători de destinații. Acest proces de creare de destinații este în sarcina noastră, a românilor. Și aici, repet, industria împreună cu ministerul trebuie să facă mult mai mult. Ne întrebăm cum să să să se întâmple lucrul ăsta. Păi, uitați-vă la bugetul de promovare al României. Anul trecut a fost vreo 2 milioane, anul ăsta e 3 milioane de euro. Eu înainte să fac exit-ul către un mare tur-operator german aveam un buget mai mare. Eu, ca și companie de promovare a României (…) De asta spun. Suntem într-un ce cerc vicios. Când se face bugetul național, pe turism ne mai rămân două firimituri or cu firimituri nu putem să facem treaba, trebuie să ne decidem. Este turismul pe bune un element strategic pentru România? Dacă da, noi, industria, împreună cu autoritățile trebuie să ne punem la masă și să găsim resursele necesare”, a explicat Dragoș Anastasiu la Digi 24ș