Specialiștii Alstom care trebuie să instruiască mecanicii români pentru noile garnituri produse în Brazilia vor ajunge cu întârziere. Motivul? Vor fi adusi din India, iar vizele acestora de intrare în Uniunea Europeană au întârziat. Când ar trebui să înceapă testele cu noile metrouri, respectiv rodajul de 10 mii de kilometri?
„Specialiștii care trebuie să-i instruiască pe mecanicii români ar fi trebuit să vină la București pe 16 mai. Vor ajunge însă cu întârziere, pe data de 27 mai, pe motiv că ei vin dintr-un centru de excelență al Alstom din India și nu au primit viză de la New Delhi”, a spus, pentru Gândul, Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex.
Mihai Barbu a precizat că, după ce vor fi instruiți cei 20 de mecanici, timp de 22 de zile, vor începe testele, care se vor efectua pe Magistrala 5, Drumul Taberei.
Potrivit președintelui Consiliului de Administrație al Metrorex, al doilea tren, „Ilfov”, va veni pe data de 30 mai.
Noile metrouri produse de Alstom au mai multe sisteme de securitate. Sunt primele garnituri cu aer condiționat pe care le achiziționează Metrorex, nu cu aer ventilat. De asemenea, noile garnituri au locuri pentru persoanele cu dizabilități”, a mai spus Mihai Barbu.
Gândul a dezvăluit recent că mecanicii Metrorex trebuie să facă 500 de „ture” pentru rodajul primului metrou Alstom produs în Brazilia.
„Testele, de 10 mii de kilometri, se vor face doar pe Magistrala Drumul Taberei. Acolo vor circula aceste trenuri. Magistrala 5 are 20 de kilometri, 10 dus, 10 întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10 mii de kilometri. Nu știm în cât timp se vor face, va fi dificil”, au explicat surse Metrorex, pentru Gândul.
Cel mai probabil, testele se vor efectua doar noaptea. Potrivit surselor Gândul, angajați de la Alstom sunt așteptați săptămâna viitoare, la Berceni, pentru a începe instructajul mecanicilor români.
Gândul a publicat în premieră, în septembrie anul trecut, imagini VIDEO cu noile metrouri. Imaginile pot fi vizionate AICI.
Noile vagoane, care vor ajunge în România cu foarte mare întârziere, ar urma să intre în circulație anul acesta, pe Magistrala Drumul Taberei.
Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și o capacitate de 1.200 de pasageri.
Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023.
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou , care vor fi introduse pe Magistrala 5.
Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
„Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Conform cerinţelor beneficiarului, trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti. Au caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren.
Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală. Asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate, în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare”, spunea Gabriel Stanciu, director general Alstom România, în 2020.
CITEȘTE ȘI: