Ursula von der Leyen, probabil campanie electorală virtuală în afara regulilor UE. Comisarul UE a fost promovat, în regim exclusiv, pe bani publici

Ursula von der Leyen, probabil campanie electorală virtuală în afara regulilor UE. Comisarul UE a fost promovat, în regim exclusiv, pe bani publici
sursa: profimedia
Publicat: 28/05/2024, 22:01
Actualizat: 28/05/2024, 22:03

Ursula von der Leyen nu a dezvăluit dacă s-a aflat în spatele unei campanii publicitare Google în valoare de 70.000 de euro, care ar fi încălcat normele Uniunii Europene aprobate în perioada în care a condus executivul UE, relatează POLITICO. Achiziția de publicitate la nivelul UE – vizualizată de zeci de milioane de ori în cadrul serviciilor de căutare și YouTube ale Google din Germania până în Portugalia – a promovat-o exclusiv pe von der Leyen prin intermediul unor videoclipuri de înaltă producție despre presupusele sale calități de lider și despre angajamentul său față de proiectul UE.

„Scufundă-te în campania mea! Primește actualizări exclusive”, spunea un anunț vizionat în șapte țări din UE, printre care Belgia, Finlanda și Italia.

Cu toate acestea, niciunul dintre anunțurile care o promovează pe von der Leyen nu menționează campania sa sau Partidul Popular European (PPE) ca fiind cumpărătorul oficial în registrul de transparență al Google, a constatat POLITICO

Mesaje explicit partizane

În schimb, „MCC AdQuality”, o firmă de consultanță cu sediul la Paris, a fost menționată ca fiind entitatea responsabilă pentru mesajele digitale partizane care susțin campania lui von der Leyen. (Numele a fost schimbat ulterior în „MCC” în registrul de anunțuri politice al Google, după ce POLITICO a făcut primele cercetări cu privire la cine se afla în spatele mesajelor plătite).

Faptul că nu a dezvăluit corect cine a cumpărat aceste anunțuri nu a fost ilegal. De asemenea, POLITICO nu a putut confirma în mod independent dacă von der Leyen, echipa sa sau partidul său au fost în spatele acestor achiziții publicitare.

Însă UE a adoptat recent noi reguli pentru a spori transparența în ceea ce privește campaniile online, inclusiv necesitatea ca candidații și partidele politice să dezvăluie cine a cumpărat mesajele partizane digitale pentru a se identifica în mod clar.

Candidatul unic PPE

Deși von der Leyen nu candidează pentru a fi aleasă în Parlamentul European, ea este candidatul PPE la șefia Comisiei, iar succesul său electoral ar putea deschide calea pentru ca ea să fie din nou numită de liderii UE ca președinte al Comisiei.

De asemenea, PPE-ul lui Von der Leyen este semnatarul unui cod de conduită voluntar pentru viitorul vot în UE, care include angajamente de „asigurare a transparenței publicității politice și a mesajelor de campanie” și implică un angajament de a nu difuza reclame politice prin intermediari, cum ar fi agențiile de publicitate, fără o atribuire corectă.

Marii donatori la Google

Reprezentanții campaniei lui von der Leyen și ai AdQuality nu au răspuns la cererile repetate de comentarii.

Purtătorul de cuvânt al Google, Karl Ryan, a declarat că firma investighează anunțurile. El a refuzat să comenteze atunci când a fost întrebat dacă mesajele plătite au încălcat regulile de dezvăluire a anunțurilor publicitare ale gigantului tehnologic.

MCC AdQuality a cheltuit în total 69 300 de euro pentru 17 anunțuri publicitare în cadrul serviciilor Google de la jumătatea lunii martie, când von der Leyen și-a anunțat campania pentru funcția de președinte al Comisiei, conform datelor de transparență ale companiei de tehnologie.

Mai multe dintre aceste anunțuri, care au costat între 7 000 și 35 000 de euro fiecare, reprezintă unele dintre cele mai mari cheltuieli pentru orice anunț politic pe Google în ultimele două luni în Europa, pe baza cifrelor firmei.

Printre ceilalți mari cheltuitori se numără partidul politic de guvernământ din Ungaria, Fidesz, și Renew Europe, grupul politic liberal paneuropean.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Rezultate parțiale alegeri prezidențiale 2024, turul 1. Marcel Ciolacu, pe primul loc. Surpriza de pe...
Au fost publicate REZULTATELE de la ora 22:44. Răsturnare de situație a voturilor! Cine e...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Secretul succesului suveranistului Călin Georgescu la alegerile prezidențiale. Este la un pas de turul 2|ANALIZǍ
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Simion se pregătește să blocheze alegerile. Reprezentanții AUR au primit ordin să nu semneze procesele...
George Simion susține că a intrat în turul 2 și acuză „manipularea prin sondaje toxice”....
BREAKING | Avem primele cifre oficiale
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
Mircea Geoană, după exit-poll: "Surprinzător și dezamăgitor. Celor mai tineri vreau să le dau ștafeta"
Rezultate alegeri prezidențiale 2024. Primele rezultate oficiale parțiale din turul I sunt uluitoare
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Referedumul a trecut pragul şi poate fi considerat aproape validat /...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Anunț șocant despre Ion Iliescu. Ce s-a întâmplat cu fostul președinte al României
Rezultate BEC, se numără voturile. Răsturnare de situație
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a ales...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Sănătatea mintală precară a fost legată de consumul de conținut negativ online