Cătălin Predoiu, ministrul de Interne, a vorbit despre șansele României de a fi integrată complet în spațiul de liberă circulație până la sfârșitul acestui an. Reamintim că, pe 31 martie, România, respectiv românii, au intrat oficial în Spațiul Schengen aerian. Cu alte cuvinte, o parte din visul Schengen a devenit realitate, deoarece pasagerii vor merge direct la porțile de îmbarcare, fără să se mai oprească la controlul Poliției de Frontieră.
Controlul de securitate – la orice cursă cu avionul, indiferent că este internă, internațională, Schengen sau non Schengen – rămâne însă obligatoriu la plecare.
În contextul unei aderări totale în spațiul Schengen, Ministerul Afacerilor Interne își reafirmă angajamentul față de transparență, integritate și colaborare internațională, pentru a asigura securitatea și stabilitatea la frontierele României, contribuind astfel la obiectivul de integrare în spațiul de liberă circulație.
„Nu există săptămână să nu avem acțiuni de sprijin ale acestui dosar prin Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul de Externe, alte structuri ale statului. Luptăm pentru Schengen în fiecare zi. Și obiectivul nostru este 2024, într-adevăr, dar aceasta depinde de o decizie politică la nivel european. Noi ne luptăm pentru ea. De la Președinte până la Prim Ministru, ministru de interne, ministru de externe, parlamentari și europarlamentari, toată lumea luptă pentru Schengen. Vă asigur de acest lucru”, a conchis oficialul de la Interne.
Consiliul Uniunii Europene a votat în unanimitate, pe 30 decembrie, primirea României și Bulgariei în Spațiul Schengen cu frontierele aeriene și maritime. Potrivit deciziei UE, publicată pe 5 ianuarie, începând cu 31 martie 2024, controalele asupra persoanelor la frontierele aeriene și maritime interne cu și dintre Bulgaria și România se elimină și dispozițiile acquis-ului Schengen se aplică Bulgariei și României între ele și în raporturile acestora cu celelalte țări membre ale spațiului de liberă circulație.
Regulile privind prezentarea la aeroport/port – de regulă cu două ore înainte de plecare – este în continuare în atribuțiile autorităților naționale, chiar dacă pasagerul va petrece mai puțin timp până ajunge efectiv la poarta de îmbarcare.
CITIȚI ȘI: