Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București va avea program special pentru cetățenii care conștientizează pe ultima sută de metri, înainte de alegerile locale și europarlamentare de duminică, 9 iunie, că au cărțile de identitate expirate, pierdute, furate sau grav deteriorate.
Bucureștenii care vor să voteze duminică, dar cartea de identitate nu este valabilă, din diferite motive, pot merge la birourile de pe raza unității administrative de care aparțin, până inclusiv duminică.
Capitala are cei mai mulți alegători, aproape 1,8 milioane din cei peste 18 milioane de români cu domiciliul în țară care pot vota la alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie 2024. Conform celor mai recente date ale Autorității Electorale Permanente (AEP), în Registrul electoral sunt înscriși 18.978.908 români cu drept de vot, situație actualizată la 31 mai. Din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, 18.018.921 au domiciliul sau reședința în țară, iar 959.987 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS.
Bucureștiul are cei mai mulți alegători, aproape 1,8 milioane din cei peste 18 milioane de români cu domiciliul în țară care pot vota la alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie 2024. Conform celor mai recente date ale Autorității Electorale Permanente (AEP), în Registrul electoral sunt înscriși 18.978.908 români cu drept de vot, situație actualizată la 31 mai. Din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, 18.018.921 au domiciliul sau reședința în țară, iar 959.987 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS.
La alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie 2024, românii pot vota la 18.955 de secții din țară și 915 în străinătate.
„Vrei să îţi exprimi votul la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European, respectiv, alegerile pentru autoritățile administrației publice locale? Verifică dacă actul tău de identitate este în termenul de valabilitate, iar dacă a expirat, solicită un nou act de identitate la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor, în a cărui rază teritorială domiciliezi !”, au transmis reprezentanții Primăriei Generale, miercuri, printr-un comunicat de presă.
Primăria Municipiului București, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București, îndrumă și coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor 1-6 și asigură condițiile optime necesare desfășurării procesului electoral, venind în sprijinul cetățenilor municipiului București de a-și exercita dreptul la vot, asigurând un program de lucru adaptat pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării celor deținute anterior, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Astfel, programul este între:
Cartea de identitate se eliberează cetățeanului român pe baza cererii scrise a acestuia şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului.
Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei şi se achită astfel:
– Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 1 (Piaţa Amzei nr. 13, Sector 1, Bucureşti);
– Centre Impozite si Taxe Locale Sector 1;
Adresă: Calea Grivitei nr. 208 – 210, Sector 1, Bucureşti ;
Adresă: Str. Pajurei nr. 13, Sector 1, Bucureşti;
-Primăria Sectorului 1 București (Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1, Bucureşti)
În situația în care nu pot fi prezentate certificate de stare civilă, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune şi 2 fotografii ¾ cm şi taxa de 1 leu, achitată în acelaşi mod ca şi în cazul cărţilor de identitate, potrivit comunicatului PMB.
CITEȘTE ȘI:
Ce, când, cum și unde votăm pentru reprezentanții din Parlamentul European