Nici acum nu au început probele la noul metrou Alstom produs în Brazilia. Surse administrative au precizat pentru Gândul că, în momentul în care a fost cuplată la curent, garnitura „Giurgiu” a avut probleme. „I-au sărit siguranțele”, spun sursele Gândul. Pe de altă parte, Marian Artimon, lider de sindicat Metrorex, crede că în acest an nu vor intra în circulație noile trenuri produse de Alstom pentru Magistrala 5.
Trenul „Giurgiu”, care a ajuns în București în luna aprilie, a fost testat recent „la rece”. Practic, s-au testat frânele cu ajutorul unei locomotive diesel, așa cum Gândul a explicat AICI.
Ulterior, metroul a fost „băgat” la curent, moment în care ar fi apărut problemele.
„Au sărit siguranțele, pe românește. Au băgat power cum trebuie și se pare că a cedat. Acum se așteaptă o piesă de afară, dar ar mai fi și varianta să se ia siguranțele de pe metroul al doilea, care se află la București și el”, au dezvăluit pentru Gândul surse administrative.
În aceste condiții, probele, respectiv rodajul de 10.000 de kilometri pentru primul tren nu pot fi făcute.
Marian Artimon, unul dintre cei mai experimentați oameni de la metrou, lider de sindicat Metrorex, crede că noile garnituri nu vor fi introduse în circulația în acest an.
„Noi ne-am dori foarte mult să avem noile trenuri pe Magistrala 5, dar, la cum merg lucrurile în prezent, acest lucru nu va fi posibil în 2024. Nu cred că va fi timp pentru probele de 10.000 de kilometri pentru primul tren și de 2.000 de kilometri pentru al doilea”, susține Marian Artimon.
Liderul de sindicat de la Metrorex explică și cât de utile ar fi noile garnituri.
Măcar șase dintre ele să le avem pe Magistrala 5. Iar de acolo să luăm trenuri să le băgăm pe Magistrala 2, Pipera – Tudor Arghezi, pentru că acolo este cel mai mare trafic și avem cea mai multă nevoie”, mai spune Marian Artimon.
Gândul a publicat în premieră, în septembrie anul trecut, imagini VIDEO cu noile garnituri de metrou. Imaginile pot fi vizionate AICI.
Cele 13 garnituri vor fi folosite pe Magistrala 5 – Drumul Taberei.
Înainte de a intra în circulație, trenul „Giurgiu” trebuie să facă un rodaj de 10.000 de kilometri. Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia.
Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.
Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
Caracteristicile noilor trenuri Alstom:
CITEȘTE ȘI: