Inginerii indieni aduși de Alstom la București nu reușesc să pună în funcțiune garnitura de metrou „Giurgiu”. Surse Metrorex au precizat în exclusivitate pentru Gândul că, la a doua încercare de a introduce trenul la linia de tensiune, au sărit din nou siguranțele. Ar fi a doua oară când se întâmplă asta, iar potrivit surselor Gândul, problema ar fi una de soft. Cert este că se întârzie foarte mult introducerea în circulație a noilor garnituri produse în Brazilia.
Deși se află în București încă din luna aprilie 2024, trenul Giurgiu nu a intrat nici acum în probe.
Surse Metrorex au precizat, în exclusivitate pentru Gândul, că nici acum inginerii indieni nu reușesc „să-i dea de cap” noului tren.
La prima încercare de a introduce garnitura la rețeaua de curent, trenului „Giurgiu” i-a sărit o siguranță. Se întâmpla în urmă cu aproximativ trei săptămâni.
Zilele trecute, când a fost introdus a doua oară la rețeaua electrică, noii garnituri i-au sărit siguranțele. Din nou!
Este vorba de siguranțele de la pantograf și captator. Este o problemă de soft. Inginerii indieni lucrează în prezent la această problemă”, spun sursele Gândul.
În aceste condiții, se întârzie foarte mult rodajul de 10.000 de kilometri care trebuie făcut pentru primul tren și de 2.000 de kilometri pentru al doilea tren.
Mai ales că, așa cum Gândul a dezvăluit recent, mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 are 20 de kilometri, 10 dus, 10 întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.
Marian Artimon, unul dintre cei mai experimentați oameni de la metrou, lider de sindicat Metrorex, crede că noile garnituri nu vor fi introduse în circulația în acest an.
„Noi ne-am dori foarte mult să avem noile trenuri pe Magistrala 5, dar, la cum merg lucrurile în prezent, acest lucru nu va fi posibil în 2024. Nu cred că va fi timp pentru probele de 10.000 de kilometri pentru primul tren și de 2.000 de kilometri pentru al doilea”, susține Marian Artimon.
Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.
Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI: