Inteligența artificială în marketingul DIGITAL: oportunități și provocări (P)

Inteligența artificială în marketingul DIGITAL: oportunități și provocări (P)
Inteligența artificială în marketingul DIGITAL: oportunități și provocări
Publicat: 18/07/2024, 17:23
Actualizat: 18/07/2024, 17:25

Astăzi, inteligența artificială nu mai este un concept SF. Este o realitate prezentă care transformă industrii pe tot globul, inclusiv marketingul digital. Companiile care adoptă AI ar putea beneficia de numeroase oportunități pentru optimizarea strategiilor și creșterea eficienței.

Cu toate acestea, trebuie să știm că această evoluție aduce nu doar oportunități. Ci și provocări pe care trebuie să le înfrunte. Care sunt acestea, află în rândurile următoare.

Oportunități uriașe în domeniul marketingului digital bazat pe inteligență artificială

Inteligența artificială a revoluționat industria marketingului digital. În timp ce unele companii au îmbrățișat-o, altele rămân reticente și preferă perspectiva umană. Cu toate acestea, vine cu o oportunitate majoră pentru specialiști.

Poate crea strategii și automatiza numeroase sarcini repetitive, cum ar fi trimiterea de emailuri, analiza datelor sau generarea de conținut. Însă tot este nevoie de o agentie de marketing care să știe cum și când să implementeze strategiile dezvoltate.

Inteligența artificială poate fi utilizată și pentru a crea experiențe personalizate pentru fiecare client, prin recomandări de produse sau servicii relevante ori oferte speciale.

De exemplu, chatbot-urile bazate pe AI pot iniția dialoguri cu clienții, răspunzând la întrebările acestora și colectând informații ce pot fi utilizate ulterior pentru recomandări personalizate.

Totodată, poate analiza o cantitate vastă de date pentru a identifica tendințe și modele care ar fi imposibil de observat cu ochiul liber sau neantrenat. Este o oportunitate acest aspect pentru că ajută persoanele responsabile de campanii publicitare prin optimizarea lor sau îmbunătățirea ROI.

Provocări care necesită o atenție sporită

Pe măsură ce inteligența artificială este tot mai des utilizată în acest domeniu, apare problema confidențialității și a securității datelor. De fapt, probabil aspectele etice sunt și cele mai intens dezbătute când vine vorba despre folosirea IA în marketing digital.

Marketerii trebuie să respecte reglementările privind protecția datelor, mai precis GDPR-ul și să se asigure că instrumentele AI folosite sunt utilizate în mod etic și responsabil. O altă provocare sunt costurile asociate cu implementarea unei soluții potrivite.

Anumite instrumente AI pot fi costisitoare, ceea ce le face inaccesibile pentru start-up-urile aflate la început de drum și companiile mici.

Implementarea AI poate necesita chiar și o schimbare a culturii organizaționale, deoarece unii angajați pot fi încă reticenți cu privire la utilizarea unei astfel de tehnologii.

Inteligența artificială poate fi de un real folos companiilor care mizează pe marketingul digital. Cu toate avantajele sale, este important să fie utilizată în mod etic și responsabil și să se filtreze întotdeauna textele create sau informațiile oferite prin prisma ochiului uman. Este bine să se adopte un mix între oameni și tehnologie pentru ca rezultatele să fie cele dorite.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată...
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
Pe cine vede Crin Antonescu în turul 2 pentru președinție și cine va fi la...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un bărbat a sunat la 112 să anunțe că un hoț i-a intrat în casă....
„Mașa, nu spune nimic despre atacul cu rachetă balistică”. Cum s-au dat de gol rușii...
Poliția, chemată la vila lui Silviu Prigoană! Totul la scurt timp după ce copiii lui...
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
România, lovită de un al doilea val de ninsori, ploi şi viscol de joi seara....
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
S-a vândut celebra banană lipită cu o bandă adezivă. Banalul fruct a fost cumpărat pentru...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Guvernul anunţă prelungirea plafonării preţurilor la energie şi gaze pentru consumatorii vulnerabili
Află aici ADEVĂRUL! De ce pare totul PLAT dacă Pământul e rotund?
Viorel Lis e în spital. Oana Lis a făcut anunțul. Ce s-a întâmplat cu fostul...
Ana Morodan, sfaturi de afaceri pentru Bianca Drăgușanu. În ce domeniu ar putea vedeta să...
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri