Investițiile în infrastructura României au cunoscut o creștere semnificativă, atât pe segmentul rutier, cât și pe cel feroviar, de la preluarea portofoliului de la Transporturi de către prim-vicepreședintele PSD, Sorin Grindeanu.
De la proiecte majore rutiere precum Autostrada A8, Autostrada Moldovei, până modernizarea transportului feroviar și introducerea primei locomotive electrice.
Unul dintre proiectele majore pe care Sorin Grindeanu le-a susținut este Autostrada A8, o arteră vitală pentru dezvoltarea regiunilor de nord-est ale țării, care va conecta Iașiul de Târgu Mureș, dar și Autostrada Moldovei, unde se lucrează pe toate loturile.
Anul acesta ar putea circula pe primii kilometri din această șosea de mare viteză, esențială pentru țara noastră.
Pe lângă proiectele de infrastructură rutieră, Sorin Grindeanu a pus un accent deosebit pe modernizarea transportului feroviar, considerând acest sector crucial pentru mobilitatea durabilă și dezvoltarea economică.
Una dintre inițiativele notabile este reintroducerea în circulație a vagoanelor seria 21-90, produse de Astra Arad.
Vagoanele seria 21-90, primele vagoane moderne construite în România sub licență Corail și DeDietrich, au fost produse începând cu anul 1996 și livrate către C.F.R. Călători după 1998.
Aceste vagoane sunt capabile de o viteză maximă de 200 km/h și au fost supuse în 2024 unei reparații capitale la SC Atelierele CFR Grivița.
După această modernizare, vagoanele și-au reluat circulația sub noua serie 21-91. Materialul rulant modernizat face parte dintr-un lot de șase vagoane de clasa a II-a, aduse la standarde europene.
Acestea au fost introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic.
În prezent, aceste vagoane sunt deja în circulație pe trenurile IC 581 și IC 582 pe ruta București Nord – Constanța și retur, potrivit profit.ro.
Tot în mandatul lui Sorin Grindeanu, după 19 ani, au fost reluate cursele București-Giurgiu pe calea ferată. Acest lucru a fost posibil după modernizarea a 12 kilometri de cale ferată dintre Vidra și Comana, care includ și construcția noului pod de la Grădiștea.
În plus, ministrul Transporturilor susține că în prezent sunt în licitație 160 de garnituri de tren, care vor veni în perioada următoare, după ce în ultimii 25 de ani nu s-a cumpărat niciun tren nou în România, în timp ce investiții masive s-au făcut preponderent în infrastructura rutieră.
Dacă pe zona rutieră cât de cât lucrurile se văd şi merg, în acest moment sunt vreo 800 de km de autostradă şi de drum expres în lucru în România, pe zona cealaltă, cea feroviară, trebuie să recuperăm timpul pierdut, spunea Sorin Grindeanu, la începutul lunii iulie.
Prin aceste investiții, Sorin Grindeanu și Ministerul Transporturilor vor îmbunătății semnificativ calitatea serviciilor feroviare din România. Modernizarea vagoanelor seriei 21-91 nu doar că aduce un confort sporit pasagerilor, dar și aliniază infrastructura feroviară românească la standardele europene.
Acest demers face parte dintr-un program investițional derulat din fonduri proprii de către CFR Călători, demonstrând angajamentul autorităților de a revitaliza și moderniza transportul feroviar.
Ministrul Sorin Grindeanu susține că Planul Național de Investiții până în 2030, aprobat de Comisia Europeană, e în valoare totală de 70 de miliarde de euro, din care s-au găsit deja finanțări de aproximativ 40 de miliarde de euro.
Doar în ultimele zile s-au încheiat sau au fost deschise licitații pentru proiecte de infrastructura rutieră importante precum podul peste Prut de la Ungheni, Autostrada A6 – Craiova-Filiași.
Sursa: Mediafax foto
CITEȘTE ȘI: