CNIR: „Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu, lansat în consultare publică”

CNIR: „Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu, lansat în consultare publică”

Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu a fost lansat în consultare publică, a anunțat Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a lansat, astăzi, în consultare, caietul de sarcini pentru Autostrada/Drumul Expres București-Giurgiu, etapa studiului de fezabilitate.

Durata de consultare publică este de trei săptămâni și precede licitația pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteză. Caietul de sarcini poate fi consultat pe pagina www.cnir-sa.ro și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Autostrada/Drumul Expres București-Giurgiu este un proiect promovat la inițiativa CNIR, cu acceptul Direcției Generale Programe Europene de Transport din cadrul MTI, iar în urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul și profilul viitorului drum de mare viteză. Studiul de Fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 luni, licitația urmând să fie lansată până la finalul anului.

,,În cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiză comparativă între structura rutieră din mixtură asfaltică și structura rutieră din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic și implicațiile fiecăreia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv producție internă”, a precizat directorul General CNIR, Gabriel Budescu.

Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteză București-Giurgiu, finanțare din fonduri europene.

Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), cerință în premieră pentru un Studiu de Fezabilitate. Modelarea BIM reprezintă un proces inteligent bazat pe model 3D, care oferă instrumente și informații pentru planificarea, proiectarea, execuția și gestionarea construcțiilor și a infrastructurii.

În vederea elaborării acestor cerințe de schimb de informații, CNIR a colaborat cu Asociația BIMTECH/buildingSMART România, parte a Building Smart Internațional.

În ceea ce privește utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicită viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.

În etapa studiului de trafic, proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială următoarele opțiuni posibile:

  1. Realizarea Drumului la profil de Autostradă sau Drum Expres, după rularea variantei câștigătoare în Modelul Național de Transport.
  2. Realizarea obiectivului cu trei benzi/sens dacă datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltării de perspectivă.

Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteză București-Giurgiu va avea finanțare din fonduri europene, au mai precizat reprezentanții CNIR.


Citește și:

Gabriel Budescu, directorul CNIR, despre drumul de mare VITEZĂ București-Giurgiu: „Un proiect nou, îmi doresc să-l scoatem cât mai repede”

Directorul general CNIR, Gabriel BUDESCU, vorbește de lipsa de specialiști: Mi-aș dori să avem SUPERVIZORUL alături de noi, încă din faza de LICITAȚIE

Cristian Lisandru
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Avertisment NASA: Un fenomen „ciudat” poate lovi oricând lumea
Minivacanță de 4 zile în august pentru angajații din România. Cine beneficiază de cele 4...
FOTO. Ioana Tamaș, apariție incendiară în costum de baie. Imaigni hot cu soția lui Gabi...
Suspectul crimei din Brăila a mărturisit tot ce s-a întâmplat în cabinetul stomatologic! Ce confesiune...
Ungaria acuză Ucraina că „şantajează” ţările care vor negocieri de pace: Va trebui să luăm...
Ce au făcut Bianca și Robert după circul și eliminarea de la Insula! Adevărată telenovelă...
Anca Țurcașiu, ipostază senzuală la plajă! Are 53 de ani, dar i-a fascinat pe toți...
Revin temperaturile sufocante, de aproape 40°C. Cod galben de caniculă până luni, în mai multe...
Ultimele cuvinte ale lui Sorin Nazîru când agoniza: Se văita că...
Diana, tânăra ucisă de soț cu toporul, a fost înmormântată de ziua copilului ei: „Ea...
Au făcut spectacol în valurile mării! Laurette, Andra sau Alexandra Stan nu au ţinut cont...
TEST în România cu cel mai interesant SUV. Arată a ARO dar are motor de...
Ministerul Culturii vrea să cumpere Palatul Reginei Maria din Mamaia
Un ȘARPE MORTAL a eliberat suficient VENIN cât să UCIDĂ 400 de oameni
Noua taxă pentru șoferi în România. Se plătește obligatoriu din 2024. O achiți timp de...
Insula Iubirii. Bianca și Robert au lăsat în urmă certurile din emisiune. Cum s-au lăsat...
Gabriela Cristea și familia, situație neplăcută la finalul vacanței. Ce i s-a întâmplat prezentatoarei în...
Cum a murit, de fapt, Sebi?! Dezvăluiri șocante
Gabriela Cristea se pregătește să deschidă o cofetărie în București! „Am fost la Disneyland și...
De ce a murit, de fapt, Sorin Nazîru după ce a făcut o banală baie...
BANCUL ZILEI. Bubulina în noaptea nunții: - Bulă, te rog să fii tandru cu mine!
Copacii sensibili la căldură migrează la altitudini mai mari, „fugind” de schimbările climatice