Dezvăluirile legate de Fănel Ignat, fostul director interimar al Operei Naționale București, continuă. De cealaltă parte, după primele episoade publicate de GÂNDUL a apărut și reacția… „Nu comentez”, completată de „fente” neverosimile prin care Ignat încearcă să demonstreze că nu ar fi scris el „autodenunțul”, numai că recunoaște, ulterior, că el este autorul notițelor. Notițele, spune tot Ignat, ar fi fost adresate chiar ministrului Culturii, Bogdan Gheorghiu. Culmea, Fănel Ignat afirmă că nu mai știe nici cine era femeia la care făcea referire în „filele de jurnal” – amanta sa, soprană la Opera Națională, la vremea respectivă – și spune că nu își amintește nici măcar ale cui erau inițialele Z.C.! Numai că același Fănel Ignat, atunci când era director interimar la Opera Națională, a încheiat un contract – „Acord-cadru de parteneriat evenimente culturale” -, în data de 20 decembrie 2019, cu Fabrika di Opera, firmă deținută chiar de… amanta sa!
Este, de altfel, atitudinea pe care Fănel Ignat a îmbrățișat-o și în cazurile anterioare ale expunerii lui publice și despre care scria în celebrul de acum „autodenunț” prezentat de noi. Acolo își nota, practic, cum să se apere după ce fusese acuzat de gestionarea defectuoasă a activității Operei, iar acum urmează milimetric acele puncte.
Mai mult, Fănel Ignat încearcă să nege… evidența, respectiv notițele pe care le-a scris cu propria mână la supărare, după ce amanta Z.C. l-a reclamat pentru hărțuire ministrul Culturii de la momentul respectiv, Bogdan Gheorghiu.
Scenariul s-a complicat gradual pentru Fănel Ignat, care este și profesor universitar dr. la Conservator, iar Gândul a dezvăluit, în exclusivitate, că acesta a fost subiectul unei ședințe a conducerii instituției, după ce mai multe studente ar fi depus sesizări în care reclamau că sunt hărțuite de profesorul de la catedra de canto a Conservatorului (informații-șoc AICI).
Gândul a solicitat explicații conducerii Universității Naționale de Muzică din București, în legătură cu aceste acuzații care i-au fost aduse lui Fănel Ignat, însă deocamdată nu a fost transmis niciun răspuns pe adresa redacției.
Pus în fața unor acuzații extrem de grave și vizat de o anchetă a Poliției Române – în urma dezvăluirilor Gândul, oamenii legii s-au autosesizat și fac cercetări în urma celor scrise de Fănel Ignat cu propria mână despre cosumul de droguri în incinta Operei Naționale și despre contractul pe care i l-a făcut amantei Z.C., prin „modificare post fără studii” -, ex-directorul Operei Naționale l-a luat pe „nu” în brațe, numai că acest scenariu se întoarce chiar împotriva sa.
Fănel Ignat a declarat că „protejatele” menționate nu au fost niciodată „amantele” sale și nu ar fi avut cu acestea decât relații exclusiv profesionale.
Pentru ca totul să fie de-a dreptul halucinant, Fănel Ignat mai spune la Antena 3 că nu a făcut cadouri și că este vorba despre „afirmații mincinoase”, deși Gândul a prezentat, în exclusivitate, lista întocmită chiar de el, una în care preciza, punctual, toate cadourile făcute amantei Z.C., inclusiv un șarpe viu, plus prețurile aferente.
Fănel Ignat ar dori, acum, să transmită și că „filele de jurnal” care conțin informații stupefiante nu ar fi fost scrise de el, cu toate că, într-o altă intervenție, la Realitatea Plus, a recunoscut că este autorul acelor înscrisuri!
„Alea sunt niște notițe ale mele, făcute în grabă, făcute pe picior, cum s-ar zice, când – în 2021 – ministrul Gheorghiu mi-a cerut sau a trimis Corpul de Control la Operă să-mi găsească ceva ca să mă schimbe. (…) Notița aceea are mai multe elemente, sunt luate părți din diferite scrieri ale mele, dar ceea ce se întâmplă aici este o defăimare. (…) Nu știu la ce se referă (n.red. – inițialele Z.C.)”, a declarat Fănel Ignat la Realitatea Plus.
Mai mult, în aceeași intervenție de la Realitatea Plus, Fănel Ignat s-a dovedit a fi lipsit de bărbăție, în contextul în care – fiind întrebat dacă amanta lui era Crina Zancu – el nu a negat, punând-o într-o situație delicată și, din informațiile obținute de Gândul, aceasta trece printr-o perioadă extrem de dificilă din această cauză și plânge la Operă pentru că numele său este vehiculat în acest scandal. Gândul poate certifica, însă, că nu Crina Zancu era amanta pe care Fănel Ignat o acuza că se droga în birou, ci altă persoană cu inițialele Z.C. Gândul nu face public numele său tocmai pentru că ea este victima lui Fănel Ignat și nu îi este complice, fiind și ținta unor acțiuni de hărțuire.
După cum se poate observa cu ușurință, ex-directorul Operei Naționale încearcă să iasă „basma curată”, numai că nu face altceva decât să confirme că el este autorul halucinantelor „file de jurnal”, pe una dintre acestea recunoscând și că a „aranjat” un post pentru amanta sa Z.C.
Poate părea incredibil, dar în intervenția de la Realitatea Plus același Fănel Ignat a afirmat că nu își mai aduce aminte la cine se referea atunci când a scris „filele de jurnal” și că nu știe cine este Z.C.!
Fănel Ignat declarară că nu mai știe cui aparțineau inițialele Z.C. – amanta care comanda și consuma droguri din biroul aflat în sediul Operei Naționale și căreia i-a făcut cadouri ale căror prețuri le-a menționat chiar el în „fielele de jurnal” -, numai că în luna decembrie a anului 2019 încheia un „Acord-cadru de parteneriat evenimente culturale” chiar cu Fabrika di Opera, firmă deținută de amanta Z.C.
Acest „parteneriat” a fost încheiat până în data de 31 decembrie 202o, potrivit documentului obținut, în exclusivitate, de Gândul.
Mai mult, Gândul a intrat în posesie unor așa-zise „contracte” de reprezentare între diverși artiști străini care urmau să cânte pe scena Operei Naționale, conform acordului dintre ONB și firma amantei lui Ștefan Ignat, cea care deținea firma Fabrika di Opera.
Surpinzător, era vorba despre „contracte” de reprezentare scrise, pur și simplu, de mână (cu o singură excepție), și înregistrate la registratura ONB, iar amanta Z.C., administratora firmei, urma să îi reprezinte pe respectivii artiști.
Pus în fața dezvăluirilor Gândul, Fănel Ignat nu a oferit explicațiile necesare, însă continuă să „pedaleze” pe cartea unui atac mediatic la care ar fi supus. Fostul director al Operei Naționale din București a spus, la Antena 3, că se dorește, de fapt, ca el să nu obțină, din nou, funcția de conducere, iar cineva – nu se știe cine – ar dori să îl „sperie” pentru a-l determina să renunțe.
Însă, totodată, Fănel Ignat încearcă – prin declarația sa care se încheie cu „nu am nimic de comentat” – să pună presiune pe Raluca Turcan, actualul ministru al Culturii, specificând că deja a fost la minister și a negociat viitorul contract.
Cum s-ar spune, Fănel Ignat dă de înțeles că totul este „bătut în cuie”, în pofida tuturor acuzațiilor extrem de grave care îi sunt aduse.
„Vă pot spune că este, probabil, o acțiune mediatică împotriva mea, pentru că eu am câștigat un concurs, am câștigat în instanță. (…) Am fost la minister (n.red. – Ministerul Culturii) și am negociat contractul. Deci nu înțeleg de ce «hai să îl speriem». Noi am mai trecut o dată prin asta, prin 2020 – 2021 (n.red. – Fănel Ignat a fost demis în luna martie a anului 2021, de Bogdan Gheorghiu, ministru al Culturii în perioada respectivă), prin această defăimare. Nu am nimic de comentat”, a spus Fănel Ignat.
Supărat după ce amanta sa l-a „pârât” la Ministerul Culturii și l-a acuzat de hărțuire, Fănel Ignat a luat decizia surprinzătoare de a-și așterne gândurile pe hârtie, punct cu punct, sub forma unor întrebări prin care încerca să demonstreze că nu și-a hărțuit amanta sau – atenție! – ca idei principale ale unei viitoare apărări construite pentru a contracara acuzațiile că nu a fost un bun manager al Operei Naționale București.
Fănel Ignat, în aceste „file de jurnal” prezentate în exclusivitate de Gândul, nu aduce și argumente în sprijinul afirmațiilor sale, ci punctează doar că, din punctul său de vedere, totul funcționa perfect la Opera Națională din București.
Acuzat din două părți – de amanta Z.C. (de hărțuire) și de angajații Operei Naționale din București (de „management defectuos”, „cheltuieli nejustificate”, „interese personale”, „blaturi artistice”) -, Fănel Ignat a încercat, încă înainte de a fi demis, să „creioneze” o reacție pe care să o prezinte Ministerului Culturii, în speranța că nu va fi demis.
Imaginea de ansamblu este aceea a unui manager interimar care consideră că nu a făcut absolut nimic greșit și că, în ultimă instanță, totul se reduce la defăimarea sa.
După cum se poate observa din răspunsul lapidar pe care Fănel Ignat l-a dat în urma dezvăluirilor făcute de Gândul în exclusivitate, ex-directorul Operei Naționale din București și-a acordat numai „bile albe”, încă de la început, și a insistat pe ideea că este ținta unei defăimări, în condițiile în care nu ar avea ce să își reproșeze.
Potrivit lui Fănel Ignat, „ziarele sunt plătite” ca să scrie „minciuni” despre el, iar acum, după dezvăluirile Gândul, joacă aceeași „carte” și spune că este defăimat.
„Oamenii sunt mulțumiți de activitate”, a scris Fănel Ignat, adăugând și că „am adus oameni de înalt nivel artistic”. Totuși, în pofida acestor afirmații, la Opera Națională din București a izbucnit un scandal-monstru după ce una dintre „protejatele” managerului interimar Ignat a dat un „rateu” de tristă amintire, chiar în timpul unui concert.
Sub lumina reflectoarelor, în toamna anului 2020, s-a aflat Monica Luca, studentă la Universitatea Națională de Muzică București și – așa cum susțineau angajații Operei – o favorită a directorului Fănel Ignat.
Pe data de 15 octombrie 2020, Opera Națională București a organizat un concert-eveniment – ”Voci Nobili”. Din cauza pandemiei de coronavirus, concertul s-a desfășurat fără public, urmând a fi înregistrat și, ulterior, difuzat la una dintre televiziunile interesate de acest moment cultural care se dorea a fi ”de excepție”.
În conceptul regizoral al Claudiei Machedon, ”Voci Nobili” a avut pe afiș nume cunoscute ale scenei lirice, iar printre acestea s-a ”infiltrat” și ”soprana Monica Luca”, protejata baritonului Ștefan Ignat.
Acest concert care se dorea a fi de înaltă ținută a devenit, prin intervenția energică a directorului general intermar Fănel Ignat, o manifestare artistică ”sinistră”.
La un moment dat, favorita Monica Luca nu ar fi mai reușit să păstreze cadențele, s-a fâstâcit și era cât pe ce să părăsească scena, fiind – potrivit altor artiști ai Operei – depășită de provocarea muzicală. Numai că baritonul Ștefan Ignat a urcat pe scenă și a întrerupt, efectiv, concertul, încercând să demonstreze că nu Monica Luca este de vină pentru rateurile muzicale.
”Este înfiorător ce se întâmplă în această instituție. În lunga mea carieră – referitor la ceea ce s-a întâmplat în această seară – nu am mai întâlnit așa ceva. Să oprești un concert și să spui nu mai cântați cu fața unul la celălalt, pentru că vă auziți. I-a spus asta celui care cânta în duet cu mimoza (n.red. – Monica Luca). Și bineînțeles, ce să vezi, au luat-o de la început cu duetul, iar mie mi-a distrus aria. Atât pot să zic. Efectiv mi-a distrus-o cu niște cadențe care nu aveau nicio legătură. Practic, din cauza cadențelor s-a și încurcat. Probabil nu a mai știut ce să facă sau să refacă”, s-a plâns unul dintre artiștii Operei pe grupul de WhatsApp după concertul ”Voci Nobili”.
România TV a publicat și o fotografie în care Fănel Ignat o îmbrățișează pe Monica Luca, ”tânăra speranţă a scenei lirice”, numai că răspunsul managerului a fost evaziv.
Potrivit aceluiași artist, Monica Luca se bucura de aprecierea continuă și susținută a baritonului Ștefan Ignat, numai că, în ceea ce privește ”simțul artistic”, acesta lipsea cu desăvârșire.
Studenta Luca nu ar fi avut simț artistic ”nici cât negru sub unghie”, însă asta nu mai conta, fiind protejată de însuși directorul general interimar al ONB. Și astfel, potrivit sursei Gândul, concertul ”Voci Nobili” a fost ”sinistru”, iar comparația cu Casa de Cultură a Sindicatelor de la Cucuieții din Deal nu era doar nimerită, ci și – din punct de vedere muzical – tăioasă până la durere.
”Săraca Ioana Maxim îi cânta în pian ce ar fi trebuit să cânte. Ea a vrut să plece de pe scenă, efectiv a vrut să plece de pe scenă. N-am mai pomenit așa ceva, să nu ai tu simț artistic nici cât negru sub unghie? Mi se pare absolut de noaptea minții și fără cuvinte. Ce pot eu să zic mai mult de atât? Nu am mai văzut așa ceva, atât pot să spun. Acest concert, în această seară, a fost ceva sinistru. Ne-am transformat în ceva ce este mai rău decât la Casa de Cultură a Sindicatelor de la Cucuieții din Deal și de la Cucuieții din Vale…”, a mai comentat angajatul Operei pe grupul de WhatsApp. (alte informații AICI)
CITEȘTE ȘI:
Kindred Spirits Orchestra, concert de excepție la Toronto, sub bagheta dirijorului Daniel Jinga
Alfred Bulai, cercetat PENAL, după ce mai multe studente l-au acuzat de hărțuire sexuală