Un nou pasaj pietonal se va construi la metrou, între Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2, au dezvăluit surse administrative în exclusivitate pentru Gândul. Este vorba de un nou tunel care va fi oarecum paralel cu actualul pasaj de corespondență.
Actualul pasaj pietonal care leagă Unirii 1 de Unirii 2 este extrem de aglomerat la orele de vârf. Sunt seri în care, la orele 18.00, se așteaptă minute bune pentru a se traversa tunelul.
Metrorex are în plan de mai mulți ani construirea unui nou pasaj, care să facă față fluxului mare de călători.
„Cei de la metrou au profitat de faptul că oricum se va sparge locul pentru reabilitarea planșeului. Astfel, au venit cu solicitarea de a se construi un nou pasaj”, au precizat surse administrative pentru Gândul.
Aceleași surse mai spun că în prezent se lucrează la proiectarea noului pasaj, iar în curând se va decide locul exact pe unde se va sparge pentru noul tunel.
„În principiu, pasajul va fi oarecum paralel cu vechiul tunel de corespondență”, mai spun sursele Gândul.
Pasajul va fi construit pe perioada în care se va reabilita Planșeul Unirii.
Asocierea care a câștigat contractul pentru refacerea Planșeului se pregătește să intervină, efectiv, la structura de beton din Piața Unirii.
Lucrările sunt coordonate de Primăria Sectorului 4, care a primit construcția în administrare de la Primăria Capitalei.
Durata refacerii Planșeului este de 24 de luni de execuție, plus 9 luni de proiectare. Termenul de proiectare este valabil până la sfârșitul anului. Cu toate acestea, execuția va începe mai devreme.
Contractul pentru consolidarea și reparația capitală a planșeului de la Piața Unirii s-a semnat, la începutul anului 2024, cu Asocierea Erbașu-Concrete Solutions – BogArt. Este un contract de peste 800 de milioane de lei, cu finanțare de la Guvern. Contractul prevede și consolidarea Pasajului Rutier Unirii.
Guvernul a decis, în aprilie 2023, suplimentarea cu 750 de milioane de lei a fondurilor din Programul „Anghel Saligny”, pentru reabilitarea și consolidarea Planșeului de la Piața Unirii.
Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, este în prezent într-o stare de degradare foarte mare, iar ultima expertiză tehnică a arătat că structura are un risc seismic gradul I.
Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2.
Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuie să se intervină de urgență, pentru a se evita o tragedie.
Gândul a publicat încă din martie 2021 imagini în premieră de sub planșeu, care arată starea deplorabilă a construcției. Imaginile pot fi văzute AICI.
CITEȘTE ȘI:
Specialiștii propun DEMOLAREA completă a planșeului din Piața Unirii și refacerea lui de la zero