Procedura de livrare a celor 13 garnituri de metrou Alstom produse în Brazilia se complică de la o zi la alta. Până în prezent, în țara noastră au ajuns doar două trenuri, care, însă, nu au fost introduse încă în circulație, din diferite motive tehnice. Alte două garnituri au rămas undeva pe drumul dintre Brazilia și România. În ceea ce privește recepția preliminară a garniturii cu numărul 5, aceasta ar fi fost respinsă recent de către inginerii români deplasați în Brazilia. Surse din cadrul companiei de metrou au precizat în exclusivitate pentru Gândul că inginerii Metrorex care s-au deplasat în America de Sud ar fi depistat o serie de probleme la garnitura cu numărul 5.
Este foarte greu de crezut că anul acesta va intra în circulație măcar unul dintre cele 13 trenuri de metrou Alstom produse în Brazilia.
Procedura de livrare este atât de complicată, încât ea s-a blocat la trenul numărul 5.
„Inginerii noștri care s-au deplasat în Brazilia au raportat o serie de deficiențe în cadrul testelor pentru recepția preliminară. Prereceția a fost așadar refuzată, și evident, și livrarea”, au declarat surse Metrorex în exclusivitate pentru Gândul.
Într-un raport cu observații la testele efectuate în cadrul Recepției preliminare, inginerii români au notat „Nu este ok” la următoarele capitole:
Capitolele unde s-a semnalat „ok” sunt:
În ceea ce privește garniturile care sunt deja „garate” în depoul de la Berceni, Gândul a publicat în ultima perioadă o serie de articole în care a dezvăluit faptul că trenul „Giurgiu” are probleme atunci când este introdus la rețeaua de curent.
Adus din Brazilia la sfârșitul lunii aprilie, primul tren livrat de Alstom nu fost încă introdus în rodaj. Adică să i se facă un test de 10.000 de kilometri înainte să fie introdus în circulație.
În aceste condiții, intrarea noilor garnituri în circulație este incertă.
Anul acesta ar trebui să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei. Tot acolo trebuie făcut și rodajul lor.
Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.
Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
Caracteristicile noilor trenuri Alstom:
CITEȘTE ȘI: