Conducerea Metrorex și Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM) nu au ajuns la niciun consens în ceea ce privește noul Contract Colectiv de Muncă (CCM). Liderul sindicatului de la metrou, Marian Artimon, a declarat pentru Gândul că în cazul în care negocierile nu voi ieși din impas se vor demara procedurile pentru un protest. „Mergem până la capăt, cu grevă generală”, spune liderul USLM.
Sindicatul Metrorex vrea să demareze procedurile pentru un protest, care ar putea ajunge până la greva generală la metrou.
„Conducerea nu vrea să stea de vorbă cu noi. Spun că legea nu le permite să facă majorări salariale. Dar la STB cum de s-a putut? Le-au dat și bonuri, și ce au cerut. La noi nu se poate? Dacă nu ajungem la o înțelegere, vom demara toate procedurile pentru o grevă. Vom ajunge chiar și la o grevă generală, mergem până la capăt”, a declarat Marian Artimon pentru Gândul.
O grevă generală la metrou, mai ales în plin sezon de școlar și universitar, ar paraliza Bucureștiul!
Actualul Contract Colectiv de Muncă de la Metrorex expiră la 1 octombrie.
În paralel cu negocierea noului CCM, potrivit surselor Gândul, sindicaliștii au și următoarele cerințe:
„În condițiile în care pleacă foarte mulți oameni la pensie, sarcinile acestora sunt preluate de oamenii care rămân. Asta înseamnă muncă în plus, fără mai mulți bani. Presiune mai mare, ceea ce este foarte periculos pentru siguranța călătorilor. Dacă cei din conducere nu vor înțelege cerințele noastre, cu siguranță, la sfârșitul lunii octombrie declanșăm proteste, se poate ajunge și la grevă”, spun sursele Gândul.
Sindicaliștii de la metrou au protestat și în 2023, în fața Guvernului, fiind nemulțumiți de prevederile Legii 296 / 2023, intrată în vigoare la 1 noiembrie 2023.
Ultima grevă generală la Metrorex a avut loc în martie 2021 și a creat un scandal imens, care a condus la excluderea lui Ion Rădoi din cadrul Sindicatului Liber din Metrou.
Marian Artimon, liderul de sindicat de la metrou, susținea, recent, într-o declarație pentru Gândul, că angajații Metrorex au probleme grave de sănătate.
„Din cauza condițiilor grele din subteran, majoritatea colegilor au probleme cardio-respiratorii, mai ales din cauza proastei ventilații. Sunt probleme de sănătate și din cauza iluminatului artificial, nu există lumină naturală. Sunt probleme mari cu oasele, din cauza faptului că zidurile produc radiații. Sunt și câmpuri electromagnetice. Undeva la 70% dintre colegi au probleme cardio-vasculare și de respirație”, spunea liderul sindicatului de la metrou.