Porturile dunărene din România sunt într-o stare deplorabilă, pline de bălării, gunoaie și câini vagabonzi. Turiștii străini, veniți cu navele de croazieră, evită să coboare din cauza peisajului dezolant. Nepăsarea autorităților blochează dezvoltarea turismului, în timp ce alte țări profită de potențialul fluviului. România pierde astfel oportunități importante de a atrage turiști și investiții.
Aceste porturi, în loc să fie puncte de atracție turistică, sunt pline de bălării, gunoaie și câini vagabonzi. Infrastructura turistică lipsește aproape complet, iar locurile par abandonate de autorități. Străinii care vin cu navele de croazieră evită să coboare, speriați de starea porturilor și de pericolele din jur.
Portul turistic din Oltenița este simbolul nepăsării autorităților. Turiștii străini, veniți cu navele de croazieră, nu se încumetă să coboare. De pe vasele lor, privesc un peisaj dezolant: câini vagabonzi, pescari plictisiți și o infrastructură total lipsită de facilități. Bălăriile au crescut până la nivelul unui om, iar drumul care duce către port este de nefolosit pe timp de ploaie. Nici asfalt nu există, doar pietriș și praf care, în sezonul ploios, se transformă într-o mare de noroi. Zona ar putea aduce venituri considerabile, însă statul nu face nimic pentru a valorifica acest potențial imens.
Turiștii din străinătate evită să părăsească navele din cauza stării portului Oltenița. În loc să se bucure de atracțiile locale, aceștia rămân pe punte, privind neputincioși către un port abandonat. Infrastructura turistică lipsește, iar pericolele îi țin departe de explorare. Câinii vagabonzi și gunoaiele sunt omniprezente, iar pericolul de a fi atacați de animale sau mușcați de șerpi este real. Deși ar putea deveni o atracție majoră pentru turiștii europeni, lipsa investițiilor și delăsarea autorităților mențin Oltenița într-o stare de paragină continuă.
Administrația Porturilor Dunării Fluviale admite că porturile românești se confruntă cu probleme majore. Lipsa investițiilor consistente, nepăsarea angajaților și multiplele blocaje administrative au transformat aceste porturi într-un peisaj dezolant. Deși directorul Administrației promite soluții, schimbările necesare pentru modernizare par a întârzia nejustificat. În tot acest timp, alte țări riverane Dunării, precum Austria, Ungaria și Bulgaria, valorifică din plin potențialul turistic al fluviului. România, însă, rămâne mult în urmă, pierzând oportunități importante de a atrage turiști și investiții. Promisiunile sunt multe, dar acțiunile concrete lipsesc, iar porturile continuă să degradeze în fiecare zi, lăsate pradă timpului și nepăsării.
România ar putea câștiga bani frumoși din turismul pe Dunăre. Cu toate acestea, porturile sunt lăsate în paragină. În timp ce turiștii din vest admiră de la distanță peisajul, autoritățile stau cu mâinile în sân. Ministrul Transporturilor propune preluarea porturilor de către primării, dar soluțiile rămân doar la nivel declarativ.
Sursă: Digi24
Foto caracter ilustrativ/capturi: Digi24
CITEȘTE ȘI:
Om ucis de un TAUR scăpat din arenă. Taurul a mai rănit 3 oameni
Vrăjitoare din București reținută pentru ÎNȘELĂCIUNE: A obținut 7.000 de euro prin metode oculte
Urs în Județul Vâlcea. Au intervenit JANDARMII