Regimul din China i-a instruit pe reprezentanții producătorilor auto să oprească investițiile în țările Uniunii Europene care au fost în favoarea introducerii de taxe pe importurile de vehicule electrice produse în China, potrivit unor surse informate cu privire la această chestiune, care au dorit să rămână anonime.
Noile taxe de până la 45,3% au intrat în vigoare pe 30 septembrie, după o dezbatere de un an care a produs disensiuni între membrii Uniunii Europene. Zece țări membre ale Uniunii, printre care Franța, Polonia și Italia, au votat în favoarea taxelor în cadrul unui vot din această lună; cinci țări membre, printre care Germania, s-au opus și 12 s-au abținut.
În timp ce Beijingul continuă negocierile cu privire la o alternativă la taxe, producătorii chinezi de automobile, inclusiv BYD, SAIC și Geely, au fost informați, în cadrul unei reuniuni organizate de Ministerul Comerțului pe 10 octombrie, că ar trebui să își întrerupă planurile de investiții importante, cum ar fi construcția de fabrici, din țările care au votat în favoarea taxelor, au declarat cele două persoane, conform Reuters.
Reprezentanții mai multor producători de automobile străini au participat, de asemenea, la reuniune, unde participanților li s-a spus să fie prudenți în ceea ce privește investițiile lor în țările care s-au abținut de la vot și au fost „încurajați” să investească în cele care au votat împotriva tarifelor, au spus cele două surse.
De asemenea, în cadrul reuniunii din 10 octombrie, reprezentanții producătorilor de automobile au fost informați că ar trebui să evite discuțiile individuale privind investițiile cu guvernele europene și, în schimb, să colaboreze pentru a purta discuții colective.
Directiva urmează unui avertisment similar din iulie, când Ministerul Comerțului din China a sfătuit producătorii chinezi de automobile să nu investească în țări precum India și Turcia și să fie precauți cu investițiile în Europa.
Foto: Profimedia
CITIȚI ȘI: