Licitația pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România, lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,7 miliarde de lei fără TVA, a fost câștigată de o asociere turcă, condusă de Makyol, așa cum Gândul a anunțat încă din luna ianuarie. Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a declarat vineri că lucrările vor fi executate de Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS.
Ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvaniei (A3) are, în sfârșit, un constructor desemnat. Turcii de la Makyol vor efectua lucrările contra sumei de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), conform contractului. E vorba despre două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, a anunțat șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3) are de astăzi constructor desemnat ! Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA). Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
În proiect, sunt prevăzute tuneluri, poduri, viaducte și pasaje. Procedura de semnare a contractului va avea loc în 10 zile, dacă nu vor exista contestații.
Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite inclusiv:
Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din
România. Acest
tunel este format din două
galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km; 65 de
viaducte,
poduri și
pasaje ( în lungime totală de aproximativ 13 km). Procedura pentru
semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (
PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
Sorin Grindeanu: „Astăzi a fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România!”
„Cu o valoare de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), acest contract prevede și construcția tunelului Meseș (2,89 km), care va fi cel mai lung tunel de pe o autostradă din România.
Asocierea de firme turcești care a câștigat contractul are la dispoziție 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție) pentru construcția celor 41 de km ai secțiunilor Poarta Sălajului-Zalău și Zalău-Nușfalău (Autostrada Transilvania).
Pe traseul acestui sector al Autostrăzii A3 vor fi construite inclusiv 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km.
Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport, va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a transmis și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
CITEȘTE ȘI: