Peste 200 de pasageri, inclusiv familii cu copii și o clasă întreagă de elevi, au trăit un adevărat coșmar pe aeroportul din Malmo, Suedia, după ce zborul lor spre Cluj-Napoca a fost amânat din cauza unei defecțiuni tehnice. Deși au primit asigurări de compensații minime, mulți dintre ei au fost lăsați fără cazare sau sprijin, fiind nevoiți să îndure condiții precare până la reluarea zborului, la peste 24 de ore de la ora inițială.
Pasagerii români ai zborului cu ruta Malmo-Cluj-Napoca, operat de compania Wizz Air, au fost blocați în aeroport mai bine de 24 de ore din cauza unei defecțiuni tehnice survenite la aeronavă. Incidentul a afectat grav aproximativ 200 de călători, între care se aflau familii cu copii și chiar o clasă întreagă de elevi din municipiul Bistrița. După numeroase amânări și încercări nereușite de a remedia problema, compania a decis în cele din urmă să trimită o altă aeronavă din Cluj pentru a prelua pasagerii.
Martorii au declarat că, de-a lungul celor 24 de ore, pasagerii nu au primit explicații clare din partea oficialilor Wizz Air cu privire la defecțiunea care a ținut aeronava la sol.
„Am avut neplăcuta surpriză să ni se amâne zborul de mai multe ori, fără nicio explicație. Doar sub presiune am primit, într-un final, cazare la un hotel în jurul orei 3:00”, a relatat un pasager.
Mulți dintre călători, inclusiv copii, au fost lăsați să doarmă pe podeaua aeroportului din Malmo, fără nicio măsură de confort adecvată. Pasagerii au descris condițiile ca fiind dificile și umilitoare, menționând că au primit doar compensații modeste, care nu le-au fost de mare ajutor în Suedia, o țară cunoscută pentru costurile ridicate ale cazării și alimentației.
Wizz Air a oferit, după mai multe insistențe din partea pasagerilor, cazare la un hotel din apropierea aeroportului. Această măsură a fost, însă, adoptată cu întârziere, iar mulți dintre pasageri s-au văzut nevoiți să suporte costurile ridicate pentru transport și alte nevoi urgente. Pasagerii au descris experiența ca fiind epuizantă și lipsită de considerație față de nevoile lor.
După numeroase amânări, compania a decis să trimită o aeronavă de rezervă din Cluj-Napoca, care a decolat spre Malmo în jurul orei 20:00. Pasagerii au reușit să plece spre România, aterizând la Cluj la ora 1:30 dimineața. Mulți dintre aceștia au declarat că lipsa de transparență și întârzierea măsurilor au contribuit la un stres suplimentar.
Într-un comunicat oficial, Wizz Air a anunțat că va acorda compensații financiare călătorilor, „în limite acceptabile”. Totuși, pasagerii și-au exprimat îndoielile cu privire la ce înseamnă aceste „limite acceptabile” în contextul în care prețurile din țările nordice sunt extrem de mari, iar suma promisă ar putea să nu acopere în totalitate cheltuielile efectuate.
Sursa: Antena 3
Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Profimedia
CITEȘTE ȘI:
Atrage anual peste 250.000 de turiști. Care este orașul considerat PERLA medievală a României