Elon Musk pare să își fi promovat în mod artificial propriile postări de pe platforma X (fostul Twitter) începând cu jumătatea lunii iulie, pentru a promova opinii pro-Trump, conform unui studiu.
Un studiu întreprins de Timothy Graham, profesor asociat în media digitală la Universitatea de Tehnologie din Queensland, și Mark Andrejevic, profesor de media la Universitatea Monash, a analizat peste 56.000 de postări pe platforma X, provenind de la o selecție de conturi cu înclinații democrate și republicane pentru a oferi o bază de comparație pentru postările politice ale lui Elon Musk.
Studiul a analizat trei parametri de implicare (engagement) – numărul de vizualizări, redistribuiri și adăugarea la “favorite”, scrie The Independent.
Studiul a arătat că postările lui Elon Musk au înregistrat o creștere bruscă a numărului de vizualizări și a implicării la scurt timp după ce Musk a început să îl susțină pe Donald Trump în cursa pentru președinția SUA.
Multe dintre postările lui Musk de pe platforma X fie îl susțineau pe candidatul republican Donald Trump, fie subminau campania candidatei democrate Kamala Harris.
Creșterea numărului de vizualizări și retweet-uri a avut loc la o rată mult mai mare în comparație cu alte conturi politice proeminente de pe platforma X.
„Acest lucru ridică suspiciuni cu privire la faptul că Musk ar fi modificat algoritmul platformei pentru a ca postările sale să ajungă la un public mult mai mare înainte de alegerile prezidențiale din SUA”, au scris autorii studiului.
Rata de implicare a publicului cu postările lui Musk s-a dublat în urma acestei presupuse modificări a algoritmului. Cercetătorii spun că algoritmul ar fi fost modificat după ce Elon Musk și-a exprimat pentru prima dată sprijinul pentru Trump după ce acesta a fost ținta unei tentative de asasinat.
După 13 iulie, numărul de vizualizări ale postărilor lui Elon Musk a crescut cu 138%, în timp ce retweet-urile au crescut cu 238%, sugerând că Musk a beneficiat de „o creștere sporită a vizibilității post-schimbare în comparație cu alte conturi”.
„Analiza cifrelor de implicare a publicului cu postările lui Elon Musk pe X arată că contul lui Musk a prezentat modele de implicare distincte și ridicate în comparație cu alte conturi, în special în jurul unei schimbări structurale cheie pe 13 iulie 2024”, afirmă studiul.
„Aceste descoperiri subliniază un model distinct care poate indica o schimbare de algoritm care a favorizat în mod disproporționat contul lui Musk, contribuind la un avantaj considerabil în ceea ce privește implicarea publicului”.
Rezultatele ridică întrebări importante cu privire la impactul potențial al modificărilor în algoritm asupra discursului public și a „neutralității” platformelor de social media, potrivit cercetătorilor.
„Acest rezultat are implicații mai largi pentru înțelegerea modului în care algoritmii platformei pot modela discursul public prin influențarea vocilor și conținutului care primesc vizibilitate și interacțiune sporite”, a concluzionat studiul.
Foto: Profimedia
CITIȚI ȘI: