Traficul feroviar a fost reluat, vineri seară, în zona localităţii Igiroasa din judeţul Mehedinţi. Marţi cinci vagoane ale unui tren care transporta benzină au deraiat, iar alte două s-au răsturnat. Circulaţia trenurilor se desfăşoară cu restricţii. Incidentul este investigat de o comisie a Agifer.
Centrul Infotrafic al Poliţiei Române a anunţat că traficul feroviar a fost reluat, cu restricţie de viteză, pe Magistrala 100, la kilometrul 330, în zona localităţii Igiroasa din judeţul Mehedinţi, ca urmare a ridicării vagoanelor răsturnate.
”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, începând cu ora 16:40, traficul feroviar a fost reluat între staţiile Igiroasa şi Tâmna, în condiţii de siguranţă. La această oră, trenurile circulă pe ruta directă Igiroasa-Tâmna, cu menţiunea că, în zona staţiei CF Igiroasa, traficul feroviar se desfăşoară doar pe linia 2 directă, până la finalizarea tuturor intervenţiilor din zona deraierii”, a transmis, la rândul său, CFR.
Marţi seară, în staţia CF Igiroasa, 5 vagoane din compunerea unui tren de marfă au deraiat, iar alte două s-au răsturnat.
Trenul care aparţine operatorului feroviar de marfă SNTFM CFR Marfă SA avea în compunere 27 de vagoane încărcate cu benzină şi circula în relaţia Brazi – Drobeta Turnu Severin. Potrivit companiei, operaţiunile de transvazare a combustibilului, necesare înaintea începerii operaţiunilor de ridicare a vagoanelor deraiate/răsturnate, au fost complexe şi de durată, fiind realizate sub stricta coordonare a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă.
”Menţionăm faptul că, după finalizarea primei etape de intervenţie, coordonată de ISU, personalul feroviar de specialitate al SRCF Craiova a acţionat în mod continuu, în staţia CF Igiroasa, pentru retragerea celor 20 de vagoane ale trenului care nu au fost implicate în deraiere, ridicarea şi repunerea pe şine a celor 7 vagoane deraiate/răsturnate, refacerea liniei CF pe linia 2 directă, aducerea liniei în parametrii tehnici de siguranţă şi repunerea sub tensiune a firului de contact”, a arătat sursa citată.
Astfel, au fost folosite două macarale de mare tonaj (125 de tone) pentru ridicarea vagoanelor, un utilaj multifuncţional, o drezină UAM pentru transportul materialelor, un utilaj Plasser, două drezine pantograf pentru repunerea tensiunii.
Totodată, echipele de intervenţie vor acţiona în continuare în staţia Igiroasa, cu personal şi utilaje, pentru finalizarea tuturor lucrărilor necesare restabilirii traficului feroviar în condiţii normale, pe ambele linii de circulaţie.
Incidentul de marţi este investigat de o comisie de specialitate AGIFER, care va stabili cauzele deraierii.