Când va fi deschis LOTUL 3 de pe A0 – Sud? Ionel Scrioșteanu „Dacă lucrau cum au lucrat în ultima lună și astă-vară, acum aveam dare în trafic”

Publicat: 11/11/2024, 21:03
Actualizat: 11/11/2024, 21:06

Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), a detaliat la emisiunea Gândul Exclusiv, stadiul lucrărilor la Lotul 3 de pe A0 Sud și provocările pe care le întâmpină beneficiarul pus în fața alegerii de a rezilia un contract din cauza întârzierilor.

Întrebat despre porțiunea de 18 kilometri construită de companie grecească. Lotul3 de pe A0 – Sud, Ionel Scrioșteanu a spus că „ea nu lipsește, e acolo”, dar sunt șanse mai mici să fie dată în trafic în ritmul de lucru avut.

„Dacă lucrau cum au lucrat în ultima lună și astă-vară, acum aveam dare în trafic chiar luna asta, în noiembrie. Întotdeauna am spus că se poate finaliza până în luna decembrie, dar nu cu mobilizarea pe care o aveau. Și întotdeauna de le-am aplicat penalități, le-am dat certificate negative, dar am tot fost întrebat de ce n-am reziliat . Și ajungem la Lotul urșilor: cât a durat de la momentul rezilierii până la momentul în care am reavut constructor și câte penalități a plătit Compania de Drumuri pentru că s-a reziliat acolo. A1, DN7, Centura Capitalei s-a reziliat acum șase-șapte ani, au câștigat firmele în instanță, ne-a obligat să îi păstrăm în contract și abia acum facem rezilierea administrativă și încă nu am deblocat proiectul. Uitați-vă la Centura Capitalei”, a detaliat secretarul de stat în MTI.

Constructorul grec Aktor este cel care realizează lucrările pe cei aproape 18 km din lotul 3 al semi-inelului de sud din Autostrada de Centură a Capitalei (A0), între Bragadiru și Joița.

„Documentațiile pe care am lucrat au fost destul de slabe”

Oficialul a punctat că, de cele mai multe ori, constructorii ale căror contracte au foste reziliate au avut câștig de cauză în instanță.

„Într-adevăr, există și șansa să ai succes, ca, reziliind imediat, să ai un nou constructor într-un an de zile. Dar ceea ce ne-a arătat până acum realitatea este că cea mai mare parte din rezilieri au fost câștigate de constructori și vă spun și de ce. Pentru că documentațiile pe care am lucrat au fost destul de slabe. Pe A0-a lucrăm pe o documentație studiu de fezabilitate aprobată inițial în 2007 și acum bineînțeles că sunt elemente noi care au permis extindere de termen. Or pentru cel mai important lot pe care îl avem în execuție astăzi să riști o reziliere în care există și cea mai mică șansă ca culpa să fie comună, să poată să demonstreze că o documentație n-a fost bună, că a descoperit nu știu ce rețea de gaz nouă sau că s-a întâmplat ceva, arunci într-o procedură care poate să pună pericol circulația pe mai mulți ani în jurul Capitalei. Or atâta timp cât contractul n-a fost blocat, cât s-a lucrat, dar s-a lucrat într-adevăr, să zic că poate în ultima treaptă de viteză, dar cu șanse să poți să deschizi – plus minus câteva luni față de cât ai spus, noi am spus că până în decembrie putem să finalizăm – cu mobilizarea pe care a avut-o în ultima lună, e o chestiune de trei, maximum patru luni să deschidem traficul”, a explicat Ionel Scrioșteanu la Gândul Exclusiv.

Contractul pentru lotul 3, în valoare de 850 milioane lei, a fost semnat în primăvara anului 2019, cu o durată de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 30 luni pentru execuţie. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, promitea deschiderea lotului la finalul anului 2023.

CITEȘTE ȘI:

Directorul general al CNIR anunță ANGAJĂRI în cadrul companiei: „Avem nevoie de oameni cu experiență în domeniu” / 11 persoane sunt angajate momentan 

„Autostrada Litoralului”: Guvernul a APROBAT indicatorii tehnico-economici pentru Alternativa Techirghiol

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ucraina vs. „Beretele negre”: Cum a arătat primul atac ucrainean asupra trupelor de elită ale...
EXCLUSIV | 'L-am blestemat! A murit la 5 ani de la pierderea copilului meu!'
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
Presa occidentală susține că patru țări din Europa urmează să fie invadate de Rusia. Hari...
„Mă odihnesc” Ultimele cuvinte ale lui Silviu Prigoană înainte să moară. Unul dintre prietenii cu...
Scandal acasă la Silviu Prigoană, după anunţul morţii acestuia. Adriana Bahmuţeanu a chemat poliția pentru că nu...
Rusia interzice prin lege promovarea unui mod de viaţă „fără copii”
Cine este și cu ce se ocupă văduva lui Silviu Prigoană. Ce afacere deține Mihaela,...
Ultimele CLIPE din viața lui Prigoană. Mărturisirile ȘOCANTE ale martorilor din restaurantul unde și-a dat...
Cod galben de vreme severă în 14 judeţe. Zonele unde sunt așteptate ploi, lapoviţă şi...
Cine este Mihaela Prigoană, văduva lui Silviu Prigoană. Omul de afaceri s-a căsătorit cu frumoasa...
Ultimele două cuvinte ale lui Silviu Prigoană! Ce a spus afaceristul la restaurant, chiar înainte...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primește Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Două săptămâni de reduceri la sute de mașini! Skoda Octavia și Toyota C-HR la prețuri...
Prinţul moştenitor saudit susţine că Israelul comite „genocid” în Gaza
Au fost creați ROBOȚII care pot ridica de 1.000 de ori greutatea lor
Adevărul despre relația dintre Băsescu și Udrea: Am fost singurul care am...
Cine este soția lui Silviu Prigoană. Mihaela s-a mutat din Sibiu pentru omul de afaceri
Cine este văduva lui Silviu Prigoană. Mihaela este mai tânără cu 15 ani decât regretatul...
"Inima ni se face bucăți". Doliu la colegiul unde tinerii morți în accidentul de la...
Cum l-a visat Adriana Bahmuțeanu pe Silviu Prigoană: “Iartă-mă, dacă ți-am greșit! A fost ca...
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, ultima soție a lui Silviu Prigoană
BANCUL ZILEI. Polițistul: - Bulă, de ce alergi cu 80 km/h prin oraș?
Moi ca pielea, rezistenți ca oțelul: mușchii magnetici pot ridica de 1.000 de ori greutatea...