De când au început lucrările la Magistrala Otopeni, legăturile din Piața Presei, dintre tramvaiul 41 și autobuzele care merg spre Băneasa, sunt foarte greoaie. Aleile din părculețul din Piața Presei sunt blocate, din acest motiv foarte mulți pietoni recurg la o variantă extrem de periculoasă: sar gardurile și traversează strada fix prin locul pe unde mașinile ies cu viteză din pasajul rutier subteran.
Dacă ajungi la Piața Presei cu tramvaiul, iar de acolo vrei să iei un autobuz spre Băneasa sau alte cartiere din Nordul Capitalei, trebuie să traversezi prin pasaj, ca să ajungi pe partea cu Parcul Herăstrău, la stația STB. Traversarea se face prin Pasajul Herăstrău 2.
La fel trebuie să procedezi și în cazul în care ajungi cu autobuzul în Piața Presei și vrei să mergi mai departe cu tramvaiul 41: traversezi prin pasajul din Piață, respectiv Pasajul Herăstrău 1. Ajungi pe aleea de lângă parc, iar de acolo trebuie să mergi la Pasaj 2, care te scoate la terminalul liniei 41.
Traversarea prin cele două pasaje este foarte lejeră, mai ales că lifturile au fost schimbate și sunt funcționale, la toate ieșirile.
Puțini sunt însă pietonii care recurg la variantele de mai sus. Majoritatea celor care fac legătura dintre autobuze și linia de tramvai 41 traversează strada printr-un loc extrem de periculos: sar gardul prin locul pe unde ies mașinile din pasajul subteran cu direcția Arcul de Triumf. Pericolul este cu atât mai mare cu cât banda de ieșire din pasajul rutier este într-o curbă ușoară, făcând vizibilitatea mai greoaie.
S-a ajuns la această situație după ce în piață au fost demarate lucrările la Magistrala de metrou Otopeni, iar aleile care făceau legăturile între terminal și stația STB au fost blocate. Cu toate astea, există variantele explicate mai sus, de traversare prin pasajele pietonale.
Dar de ce nu recurg toți pietonii la varianta pasajelor? Cu siguranță, mulți dintre ei sunt inconștienți și comozi. Pe de altă parte, în piață nu există un culoar foarte clar, de la ieșirea din tramvai, care să te ghideze către pasajele pietonale.
Există doar câteva afișe pe care scrie „spre stația STB Piața Presei”, dar care nu te fac să înțelegi în mod clar pe unde ajungi la stația STB.
Reprezentanți ai Administrației Străzilor au declarat pentru Gândul că se va face o solicitare către constructorul de la metrou pentru a organiza un culoar mai clar în zonă, și pentru a se evita traversarea prin locuri nepermise.
Șantierul din Piața Presei face parte din lucrările pentru Magistrala 6 de metrou. M 6 va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă.
Potrivit proiectului actual, magistrala va avea 14,2 km, 12 stații, dintre care 4 comune cu M4 și un depou.
Pe 8 martie 2022, Metrorex a semnat cu asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. contractul pentru săparea tunelurilor la prima secțiune a Magistralei 6 de metrou, cea dintre 1 Mai și Tokyo.
Primul lot al M6 (1 Mai – Tokyo) va avea o lungime de 6,6 km și va cuprinde șase noi stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo (mall-ul Băneasa Shopping City). În ultima perioadă au fost introduse mai multe restricții de circulație.
CITEȘTE ȘI:
În ce stadiu sunt lucrările la Linia 5 de tramvai. Când s-ar putea închide șantierul
Cum arată Drumul Valea Largă, cel mai nou bulevard deschis în București