Educația sexuală în școlile din România rămâne, încă, un subiect fierbinte. Părerile pro și contra se intersectează, adepții spun că un copil are mult mai mult de câștigat dacă este învățat de la vârste cât mai fragede să-și cunoască trupul și să descifreze misterul procreării, în timp ce opozanții susțin că totul poate duce la o denaturare graduală a ideii de „a învăța”, iar oricare copil de 8-10 ani căruia i se va imprima să descopere mirajului sexului și al eroticii va devia de la comportamentul normal.
În exclusivitate pentru Gândul, Zoltan Nagy, cunoscut consilier în terapie sexuală, spune că perspectivele cu privire la educația sexuală în școli sunt cel puțin alarmante.
În dezbaterile din campania electorală pentru alegerile prezidențiale, doar candidata USR, Elena Lasconi, și-a exprimat clar susținerea față de introducerea educației sexuale în școli.
Zoltan Nagy a ținut să precizeze că nu are un „ghimpe” împotriva Elenei Lasconi și că își exprimă un punct de vedere doar în calitate de cetățean al României, îngrijorat de „drumul” pe care ar porni, în anumite condiții, generațiile viitoare, dar consideră că situația trebuie lămurită de acum, până nu se ajunge într-un punct din care va fi greu să se revină.
„Cred că, prin ceea ce ar putea urma în România la nivelul clasei politice, ne pândește un mare pericol. E vorba despre pericolul de a implementa, printre altele, și un sistem educațional toxic pentru copii.
Nu putem «Salva România» prin ceea ce se propagă acum. Din păcate, doamna Elena Lasconi este o voce care rostogolește asemenea idei și dacă nu o spunem clar, ne vom trezi când va fi prea târziu.
Am stat, astăzi, de vorbă cu reprezentanți din mediul psihologilor și al psihoterapeuților din România, profesori, medici, academicieni, am vorbit îndelung cu președintele Institutului de Sexologie din Cluj, prof. dr. conf. Cristian Delcea, și am aflat că spitalele de psihiatrie sunt pline cu pacienți foarte tineri, care încă de la 10, 11, 14 ani au pornit greșit în viață”, spune Zoltan Nagy, în exclusivitate pentru Gândul.
Zoltan Nagy trage, astfel, un semnal de alarmă și spune că mulți tineri suferă de tulburări psihice grave tocmai din cauza educației greșite.
„Aceste tulburări au ca sursă tocmai educația greșită pe care au primit-o, iar prof. dr. conferențiar Cristian Delcea mi-a confirmar această anomalie alarmantă. Mii de psihologi și psihiatri nu împărtășesc acest sistem educațional care s-ar dori implementat.
Este de neconceput ca tineri cu vârste fragede din România, de 10 – 14 ani, să fie educați greșit și să primeze, la cursuri, educația sexuală, în loc să fie promovate arta, frumosul, știința și, mai ales, sportul.
Realitate este, însă, crudă. Copiii din România sunt implicați din ce în ce mai mult în consumul de substanțe interzise, există violență, există violență sexuală, jocuri de noroc, accidente rutiere grave, consum de alcool. Putem observa, cu fiecare zi care trece, o direcție greșită, iar efectele negative se amplifică de la an la an.
România este și trebuie să rămână la masa europeană, dar trebuie să avem o atenție sporită în ceea ce privește educația tinerilor”, precizează Zoltan Nagy, în exclusivitate pentru Gândul.
Semnalul de alarmă pe care îl trage Zoltan Nagy are legătură indiscutabilă cu actualul context politic.
„Nu pot să nu revin asupra unor inițiative în care a fost implicată Uniunea Salvați România în ceea ce privește acest subiect atât de delicat, respectiv educația sexuală a elevilor și tinerilor.
Consider că poporul român are o cu totul altă viziune asupra educației decât cea pe care USR o promovează prin toate mijloacele.
Cu tot respectul pentru Uniunea Europeană, din care și România este parte integrantă, îmi este greu să îmi imaginez urmările în cazul în care educația copiilor, în general, și educația sexuală, în special – fără a mai vorbi despre artă, despre cultură -, ar fi dictate de politicile USR. Principiile sunt totalmente greșite”, continuă Zoltan Nagy.
Înainte de toate, consideră Zoltan Nagy, copiii ar trebui, în clasele primare, să învețe să citească, să scrie corect, să învețe matematică, fizică, chimie, geografie, istorie și anatomie.
„Refuz să cred că cei din USR sau USR PLUS sunt în stare să debiteze asemenea anomalii referitoare la educația sexuală deschisă la orice noutate. Iar dacă da, cu siguranță vântul bate din Vest și sunt interese politice care ar influența categoric negativ mentalitatea copiilor și tinerilor din România, implicit viitorul României!
Educație sexuală în clasele I-IV sau V-VIII ? E normal așa ceva? Chiar asta le lipsește copiilor, elevilor de 8, 10 sau 12 ani ? Cât de vicios poate gândi cineva pentru a propune așa ceva, cât poate fi de infantil?
Normalitatea nu ar fi cumva ca în clasele primare copiii să învețe să citească, să scrie corect, să învețe matematică, fizică, chimie, geografie, istorie și… anatomie? Să învețe să studieze desenul, arta, noțiunea de frumos și chiar comportamentul civilizat.
Oricare copil de 8-10 ani căruia i se va imprima să descopere mirajului sexului și al eroticii va devia de la comportamentul normal și va simți plăcerea atingerii, plăcerea sexului, plăcerea de a descoperi un alt corp în scop sexual, nefiind interesat de studii, de școală, de materiile importante în primii ani de școală”, afirmă Zoltan Nagy, consilier în terapie sexuală.
Sintagma ”educație sexuală în școli” ar putea fi înlocuită cu ”Educația relațională intimă în școli a tinerilor”, crede Zoltan Nagy.
„Totuși, ar fi soluții și pentru educația elevilor sau studenților, prin organizarea de cât mai multe conferințe, reuniuni, seminarii care se pot ține în școli, universități, la care să participe experți în domeniu – psihologi, sexologi, criminaliști, medici ginecologi, urologi, doctori în dermato-venerologie.
Aceste evenimente se pot înregistra și retransmite pe canale media, internet, prin cât mai multe mijloace posibile pentru a ajunge la majoritatea tinerilor care au deja o vârstă când pot discerne binele de rău, normalitatea de anormalitate și au nevoie de consiliere pentru un bun debut în relațiile intime. Vorbim de tineri care au deja 15, 16, 18 ani împliniți.
Este o denumire care nu ar deranja și are o rezonanță mai academică, ar putea fi «Educația relațională intimă în școli a tinerilor». Cred cu tărie în gândirea rațională a românilor și că își vor manifesta dezacordul la orice inițiativă din țară sau interese meschine, la jocuri politice din exteriorul țării care ar influența negativ mentalitatea sănătoasă a copiilor și tinerilor din România”, consideră Zoltan Nagy.
Zoltan Nagy mai atrage atenția că toate discuțiile – la care participă oameni care aprobă idea educației sexuale la tineri cu vârste fragede sau o contestă vehement – nu iau în calcul, din păcate, o întrebare esențială, pusă și de psihologul criminalist Tudorel Butoi.
„Cine va preda materia respectivă, cine va informa elevii – copii, de fapt -, psihologii, sociologii, medicii, și cum se va întâmpla asta? Eu nu am luat niciodată în serios un astfel de proiect, nu îl iau nici acum și nu văd cum ar fi implementat încă de la grădiniță.
Aud că, în unele țări ale Uniunii Europene, se discută intens despre coborârea vârstei la care copiii să participe la astfel de ore de educație sexuală. S-ar dori să înceapă încă de la grădiniță. Absurd! Este doar o găselniță a unor țări UE – e drept, influente -, chiar dacă am aflat că s-a trecut și la fapte, iar copii de 4-5 ani au avut astfel de experiențe.
Sunt convins că părinții și societatea românească nu vor accepta, în niciun fel, o astfel de inițiativă a unora dintre statele Uniunii Europene. Nu cred că vor fi educatoare care să supravegheze copiii și, totodată, să-i educe sănătos din punct de vedere sexual.
De asemenea, am convingerea fermă că, oricare ar fi guvernul sau partidul aflat la conducerea României, o astfel de propunere nu ar fi tolerată”, a încheiat Zoltan Nagy, consilier în terapie sexuală, în exclusivitate pentru Gândul.
CITEȘTE ȘI: