Prima pagină » Actualitate » „Giurgiu”, noul metrou produs de Alstom, „se plimbă” noaptea pe Magistrala Pipera: „Circulă în teste, totul este în linie”. Miercuri ajunge trenul 5

„Giurgiu”, noul metrou produs de Alstom, „se plimbă” noaptea pe Magistrala Pipera: „Circulă în teste, totul este în linie”. Miercuri ajunge trenul 5

„Giurgiu”, primul metrou Alstom din cele patru câte au ajuns până în prezent în București, a intrat în teste pe Magistrala 2, au precizat surse Metrorex pentru Gândul. Dacă zilele trecute noul tren era testat între stațiile Berceni și Tudor Arghezi, în prezent se circulă cu noua garnitură și pe vechea magistrală M2. „Au ajuns cu el până la stația Constantin Brâncoveanu”, spun sursele Metrorex.

Încep să se lege tot mai bine „liniile” pentru noul metrou produs de Alstom în Brazilia.

Debarcarea primului tren în București, în primăvara acestui an, nu a fost tocmai simplă. Garnitura „Giurgiu” a fost cu greu pusă pe șine, asta după ce siguranțele trenului săreau foarte des când metroul primea curent.

Inginerii Alstom împreună cu cei de la Metrorex au reușit să treacă peste aceste obstacole, iar în prezent se efectuează testele necesare pentru „Giurgiu”, înainte de darea în folosință.

Surse Metrorex au precizat în exclusivitate pentru Gândul că primul tren adus din Brazilia la București circulă în prezent în teste pe M2.

Metroul Alstom ar trebui să intre în probe pe M5

„S-a ajuns cu el până la stația Constantin Brâncoveanu. Au început probele pe Magistrala 2. În curând vor începe probele și pe Magistrala 5 – Drumul Taberei, acolo unde vor circula noile trenuri. Se intră în linie dreaptă cu aceste garnituri, după ce au fost o serie de obstacole și întârzieri”, au explicat sursele Metrorex.

Aceleași surse mai spun că trenul cu numărul 5 este deja în Europa și va ajunge miercuri la București.

În prezent, se așteaptă prerecepția trenurilor 7 și 8, care se face de către inginerii români deplasați în Brazilia la fabrica Alstom.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

13 metrouri Alstom cumpărate de Metrorex

Anul acesta ar fi trebuit să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei.

„În conformitate cu cele mai recente date transmise de furnizorul Alstom Transport SA, punerea în funcțiune a primului tren de metrou se estimează a se realiza în trimestrul I, 2025”, arată un răspuns Metrorex, la solicitarea Economedia.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.

Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.

Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.

CITEȘTE ȘI:

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și