Prima pagină » Comunicate de presă » Academia de Sustenabilitate, în parteneriat cu Auchan România, lansează un nou curs de sustenabilitate în retail (P)

Academia de Sustenabilitate, în parteneriat cu Auchan România, lansează un nou curs de sustenabilitate în retail (P)

Academia de Sustenabilitate, în parteneriat cu Auchan România, lansează un nou curs de sustenabilitate în retail (P)

Academia de Sustenabilitate lansează al treilea curs gratuit dedicat antreprenorilor din România care doresc să își transforme afacerile pentru a fi mai sustenabile și competitive. Cursul „Sustenabilitate în industria de retail” își propune să ofere magazinelor și producătorilor alimentari instrumentele de care au nevoie pentru a contribui la un retail alimentar mai responsabil.

Cursul, dezvoltat în parteneriat cu Auchan România și moderat de Codruț Nicolau, fondator Sustain Future, își dorește ca toate părțile implicate, de la lanțul de aprovizionare și până la consumatori, să adopte practici cu un impact redus. Împreună cu 16 experți și antreprenori din industrie, au fost dezvoltate 7 module educaționale. Cursul începe cu imaginea de ansamblu asupra industriei și continuă cu fiecare element care influențează parcursul sustenabil al unui magazin alimentar. Un modul este dedicat producătorilor alimentari care doresc să adopte modele de producție circulară.

1. Sustenabilitate în retail: Descoperi cum se aplică sustenabilitatea în industria de retail, ce beneficii aduce și cum să depășești provocările specifice.

2. Magazin sustenabil

a) „Operațiuni”: Înveți să optimizezi costurile și să eficientizezi operațiunile magazinului.
b) „Comercial”: Afli cum să colaborezi cu furnizori locali, să integrezi practici comerciale responsabile și să răspunzi la schimbările în comportamentul clienților.

3. Ambalaje, risipa și deșeurile: Înțelegi legislația, analizezi sursele de risipă și înveți să gestionezi și să valorifici deșeurile generate.

4. Angajații magazinului: Explorezi metode eficiente de a implica angajații în strategia magazinului și de a susține cu succes diversitatea și incluziunea.

5. Marketing și poziționare: Descoperi cum să comunici eficient poziția ta ca retailer sustenabil și să îți evidențiezi inițiativele.

6. Lanț de aprovizionare sustenabil: Parcurgi pașii pentru dezvoltarea unui lanț de aprovizionare sustenabil și pentru raportarea corectă a datelor.

7. Finalizarea cursului: Închei cursul prin crearea propriei strategii de sustenabilitate, adaptate nevoilor afacerii tale.

Durata cursului și nivelurile de dificultate:

  • Avansat: Experiența completă și detaliată de 7 ore, dedicată celor care sunt pregătiți să implementeze recomandările cursului în afacerea lor.
  • Intermediar: Prin urmărirea doar a capitolelor de interes pentru fiecare antreprenor, cursul poate fi parcurs în 4 ore.
  • Ușor: Un format rapid și accesibil de 50 de minute, conceput pentru o introducere clară și practică în fiecare modul, fără aprofundare suplimentară.
  • Producători alimentari: Cursul poate fi consumat în 2 ore de către producătorii din industria alimentară care doresc să urmărească doar capitolele dedicate lor.

„Încă de la începuturile proiectului, ne-am dorit ca platforma Academia de Sustenabilitate să ofere soluții sustenabile concrete, ușor de înțeles și implementat, pentru fiecare din marile industrii prezente în piața locală. De această dată, alături de Auchan România, ne-am îndreptat atenția către piața de retail. Este o piață în care credem că putem aduce schimbări reale și abia așteptăm ca IMM-urile interesate din țară să parcurgă acest curs. Desigur, așa cum v-am obișnuit, vom oferi și un grant pentru implementarea strategiei de sustenabilitate a unui magazin alimentar”, spune Paul Nechita, Project Manager al Academiei de Sustenabilitate.

Grup de învățare pentru antreprenori

Participanții pot parcurge cursul individual, în propriul lor ritm, și conform nivelului de dificultate pe care îl preferă. Pentru cei care doresc să aprofundeze informațiile într-un mod personalizat, Academia de Sustenabilitate pregătește un grup de învățare de 4 săptămâni, pentru 30 de antreprenori.
În grupul de învățare, experții cursului se alătură procesului de predare prin 5 webinare dedicate componentelor esențiale pentru funcționarea optimă a magazinelor și oferă sugestii de îmbunătățire a strategiilor de sustenabilitate create la finalizarea cursului.

Grant de 5.000 EUR pentru magazinul tău

Academia de Sustenabilitate finanțează măsuri de eficiență energetică, gestionare a deșeurilor sau îmbunătățire a operațiunilor unui magazin. Aplicațiile sunt deschise până pe 21 aprilie 2025 pentru orice antreprenor care vrea să își pună strategia de sustenabilitate în practică. Mai multe detalii pe www.academia-de-sustenabilitate.ro.

Parteneriatul Auchan România cu platforma de învățare Academia de Sustenabilitate face parte din Planul pentru Climat 2030, Parteneri pentru Decarbonizare:

„Suntem bucuroși să sprijinim cursul de Sustenabilitate în Retail al Academiei de Sustenabilitate. Credem cu tărie că sustenabilitatea reprezintă un factor important în construirea unui business corect de retail față de consumatori, parteneri și mediul înconjurător. Pentru a putea fi mai sustenabili la nivel de industrie și de lanț de aprovizionare este nevoie să creștem împreună nivelul de maturitate și să creștem capacitatea noastră de a acționa împreună, inclusiv pentru decarbonizare. Cursul vine ca un suport pentru partenerii noștri, fie că vorbim de furnizori de marcă națională, furnizori de filiere și marcă proprie, francizați sau angajați. Invităm toate părțile interesate să parcurgă cursul, astfel încât să avem capacitatea acum și în viitor de a transforma modelele de afaceri, oferind consumatorilor cât mai multe opțiuni de produse sustenabile și decarbonizare.”, adaugă Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan România.

Până în acest moment, peste 15.400 de afaceri, ONG-uri, profesioniști și experți din domeniu s-au înregistrat în platforma Academia de Sustenabilitate, alăturându-se astfel în drumul comun spre o Românie mai responsabilă și sustenabilă.

Despre Academia de Sustenabilitate

Academia de Sustenabilitate este o inițiativă sub umbrela proiectului Sustainable Futures, inițiat de Social Innovation Solutions alături de Fundația Coca‑Cola, partener fondator, și BCR și Auchan ca parteneri principali. Printre partenerii organizaționali se numără Ambasada Sustenabilității în România, Confederația Patronală Concordia, Romanian Business Leaders, Viitor Plus, Global Shapers Bucharest Hub, WWF România, CCIFER sau SNRB. Proiectul beneficiază de sprijinul organizațiilor internaționale SME Climate Hub, Exponențial Roadmap Initiative, The Rock Group, având ca partener academic Envisia. Academia de Sustenabilitate are o componentă de Advisory Board, un consiliu consultativ care joacă un rol esențial în asigurarea resurselor educaționale de înaltă calitate, relevante și actualizate, astfel încât IMM-urile să poată adopta cele mai bune practici în domeniul sustenabilității și să rămână competitive pe piață.
Academia de Sustenabilitate este prima platformă educațională și socială dedicată IMM-urilor care doresc să își extindă cunoștințele despre sustenabilitate și să dezvolte strategii integrate în acest domeniu. Platforma oferă cursuri și oportunități pentru IMM-uri în România, Bulgaria, Croația și Serbia, urmând ca, din 2025, să se extindă și în Slovenia.

Despre Auchan România

Auchan România are în portofoliu peste 430 de magazine, cuprinzând 29 de hipermarketuri clasice, 4 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 7 supermarketuri, magazinul Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în staţiile Petrom, 1 magazin în franciză Simply by Auchan, precum şi magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.
Auchan România realizează o serie de acţiuni importante pentru promovarea activităţilor de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Printre proiectele pe care compania le-a desfăşurat se numără plantarea a 100.000 de copaci prin proiectul Mobilizatron, realizarea filmului “România neîmblânzită”, primul documentar despre natura României, precum şi amenajarea a două unităţi de suport medical pentru pacienţii cu forme noncritice de Covid-19. În prezent, Auchan are mai multe proiecte active: Zero Risipă (prin care au fost salvate peste 19 milioane de produse şi peste 21.907 tone CO2), Programul naţional de colectare a uleiului uzat (prin care a colectat şi reciclat peste un milion de litri de ulei), Programul de Sustenabilitate Personală, precum şi multe alte acțiuni menite să ajute mediul înconjurător și societatea.

Citește și