Mario Iorgulescu, fiul preşedintelui Ligii Profesioniste de Fotbal, a fost condamnat de Curtea de Apel București, miercuri, la opt ani şi opt luni închisoare, cu executare, pentru ucidere din culpă şi conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului şi drogurilor, în legătură cu accidentul auto pe care l-a provocat ăn anul 2019, în urma căruia un bărbat a murit.
Curtea de Apel Bucureşti l-a condamnat pe Mario Iorgulescu la şapte ani pentru ucidere din culpă şi doi ani închisoare pentru conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe, pedepse care au fost contopite cu o condamnare de 3 ani aplicată în alt dosar pentru complicitate la lipsire de libertate în mod ilegal, potrivit arată Agerpres.
Asffel, pedepsa cumulată pentru Mario Iorgulescu, care este internat în prezent într-o clinică privată din Italia, este de 8 ani şi 8 luni închisoare. Decizia CAB este definitivă.
Fiul președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal, Mario Iorgulescu, a scăpat de pedeapsa de 13 și 8 luni de închisoare pentru accidentul mortal pe care l-a provocat în 2019, după decizia instanța supremă a decis rejudecarea cazului. Judecătorii au motivat că această faptă nu este îndreptată împotriva victimei, deoarece șoferul a acționat asupra mașinii.
În urma acestei decizii luate în iunie, dosarul a fost trimis spre rejudecare și fiul președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal a fost eliberat de acuzațiile de omor, acesta va fi însă judecat pentru ucidere din culpă. Mario Iorgulescu a evitat audierile și procesul în România și a fost transferat în Italia imediat după accident. Avocații lui Mario Iorgulescu au susținut în esență că „un accident auto nu constituie infracțiunea de omor”.
Avocații tânărului au arătat instanței că fapta tânărului care a condus sub influența alcoolului și a cocainei, ceea ce a dus la un accident auto mortal, este considerată ucidere din culpă. Pedeapsa aplicată este cea mai importantă distincție care diferențiază „omorul” de „uciderea din culpă”. În cazul uciderii din culpă, pedeapsa este de la 2 la 7 ani, deoarece șoferul era sub influența alcoolului și a cocainei.
„Un conducător auto care apasă accelerația pe un drum public, chiar acceptând varianta de previziune a unui rezultat socialmente periculos și care se bazează pe un minim de elemente pentru evitarea unui potențial pericol, nu acționează acceptând potențiala urmare socialmente periculoasă, ci socotește fără temei că aceasta nu se va produce”, argumentează aceștia.
„Într-un mod simplu, modul în care un șofer se comportă cu privire la probabilitatea ca un accident mortal să aibă loc face diferența dintre omor și ucidere din culpă. Dacă el a recunoscut că conduirea sa poate duce la un accident mortal și a lăsat hazardul să decidă soarta lui și a celorlalți participanți la trafic, vorbim despre omor, mai exact omor cu intenție indirectă”.
Sursa foto: Facebook
Citește și: