Prima pagină » Actualitate » Parisul acuză Rusia de MANIPULAREA influencerilor din Franța pe „modelul Fame Up” din România, prin care a fost promovat Călin Georgescu pe Tik-Tok

Parisul acuză Rusia de MANIPULAREA influencerilor din Franța pe „modelul Fame Up” din România, prin care a fost promovat Călin Georgescu pe Tik-Tok

Parisul acuză Rusia de MANIPULAREA influencerilor din Franța pe
Sursa foto: Profimedia images

Franța acuză Rusia de tentative de manipulare a influencerilor din Europa, inclusiv în Franța, pentru promovarea propagandei pro-ruse. „Rețeta” Moscovei ar fi fost folosită și în timpul campaniei prezidențiale din România, unde așa-ziși influenceri de Tik-Tok au făcut o campanie agresivă pro-Georgescu.

Franța a denunțat, prin intermediul ministrului de Externe Jean-Noël Barrot, tentativele Rusiei de a manipula influencerii din țările europene, inclusiv Franța. Barrot a subliniat că „Franța este vizată de mai multe tipuri de interferențe digitale străine” și a cerut creatorilor de conținut și abonaților lor „să fie extrem de vigilenți”.

„Recentele alegeri din Moldova și România au ilustrat utilizarea masivă a influencerilor de pe rețelele sociale pentru a perturba votul”, a explicat ministrul în fața Comisiei pentru afaceri externe a Adunării Naționale franceze.

Potrivit ziarului Le Monde, mii de influenceri europeni, inclusiv francezi, au fost abordați de persoane apropiate Kremlinului pentru a răspândi propagandă pro-rusă. Dintre aceștia, nouă influenceri francezi ar fi acceptat colaborarea.

„Investigaţiile sunt în curs de desfăşurare şi facem apel la creatorii de conţinut, ca şi la abonaţii lor, să fie extrem de vigilenţi cu privire la aceste ameninţări la adresa dezbaterii noastre publice”, a mai spus Jean-Noël Barrot.

„Şi în acest domeniu, trebuie să fim hotărâţi, să ne păstrăm calmul. Trebuie să înţelegeţi ameninţarea. Să faci front comun şi să alegi instrumentele potrivite pentru a răspunde”, a mai reacţionat el, adăugând că Franţa şi-a consolidat instrumentele „de detectare şi caracterizare a interferenţelor digitale”.

Metoda „influencerilor” folosită și în România

Vinerea trecută, pe 13 decembrie, poliția a efectuat percheziții la sediul FameUp, o platformă de intermediere între companii și micro-influenceri, implicată în promovarea lui Călin Georgescu pe TikTok. FameUp este gestionată de firma Inovatie Alia SRL din Iași, care a deschis un proces împotriva a doi foști angajați acuzați de concurență neloială și utilizarea neautorizată a informațiilor comerciale.

Șase influenceri au fost chemați vineri la audieri la sediul IGPR, în cadrul dosarului privind finanțarea pe TikTok a campaniei pro-Călin Georgescu.

Conform surselor citate, ar fi vorba despre: Cristina Horez, Robert Braia, frații Graurii, Alex Stremiteanu și Sorin Constantinescu.

În concret, anchetatorii vor să stabilească legătura acestora cu Călin Georgescu, fost candidat la președinție, dar mai ales dacă influencerii audiați au primit bani pentru promovarea videoclipurilor și hashtagurilor asociate acestuia pe platforma TikTok.

Reamintim că, pe data de 12 noiembrie, reporterii Gândul scriau despre faptul că pe platforma TikTok au apărut clipuri în care influenceri – mai mult sau mai puțin cunoscuți – care vorbesc aproximativ un minut despre calitățile pe care ar trebui să le aibă viitorul președinte al României.

Mai mult, sursele Gândul precizau atunci că influencerii care apareau în postările respective sunt folosiți, practic, în campania electorală, iar aceste postări politice sunt plătite și  că ele fac parte dintr-o campanie de manipulare care abia a fost declanșată. (articolul INTEGRAL AICI)

Totodată, pe data de 27 noiembrie, reporterii noștri au continuat seria materialelor cu noi dezvăluiri din scandalul influencerilor manipulați  pentru promovarea lui Călin Georgescu pe TikTok.

Mai exact, potrivit informațiilor GÂNDUL, candidatul independent la funcția de președinte al României – a folosit platforma TikTok pe post de trambulină pentru imaginea sa.

Necunoscut majorității românilor, Călin Georgescu și cei aflați în spatele campaniei sale au demarat o operațiune de amploare în care aplicația FameUp, destinată influencerilor, a deținut rolul principal. (articolul INTEGRAL AICI)

Numele meu este Denis Andrei, sunt un jurnalist cu o pregătire solidă și o pasiune neîncetată pentru informare. Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității din București și, de ... vezi toate articolele