Prima pagină » Alegeri prezidențiale 2024 » Surse Snoop.ro: ANAF susține că PNL a plătit campania „Echilibru și verticalitate” aflată în slujba lui Călin Georgescu pe TikTok

Surse Snoop.ro: ANAF susține că PNL a plătit campania „Echilibru și verticalitate” aflată în slujba lui Călin Georgescu pe TikTok

Surse Snoop.ro: ANAF susține că PNL a plătit campania „Echilibru și verticalitate” aflată în slujba lui Călin Georgescu pe TikTok

Site-ul de investigații Snoop a aflat că ANAF a încheiat în aceste zile un control care a concluzionat că „acțiunea de campanie «Echilibru și Verticalitate», de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”, conform unei surse confidențiale, la curent cu rezultatul cercetării ANAF. Informația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma Kensington Communication, care a realizat campania plătită de PNL, preia Hotnews. Pe de altă parte, în integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al Expert Forum.

Date despre campania „Echilibru și Verticalitate” au apărut în spațiul public, pentru prima oară, în două articole din „Gândul”, cu 12 zile înainte de primul tur al prezidențialelor, citează Snoop.ro.

Informația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma angajată de PNL, Kensington Communication, care a gândit campania.

Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.

Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.

CSAT: #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu

Numai că, în integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al Expert Forum.

  • Firma a cooptat 130 de influenceri de pe platforma FameUp, dar susține că  „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.
  • Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.
  • Întrebată de Snoop de ce a mai plătit cu banii PNL dacă cineva i-a modificat campania, firma nu a mai răspuns.
  • În integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al organizației nonguvernamentale Expert Forum.
  • Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, spune Expert Forum.
  • „Campania Echilibru și Verticalitate este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina”, susține unul dintre documentele de secretizate de CSAT.
  • O analiză a Snoop, realizată chiar pe brief-ul trimis redacției de către firma angajată de liberali, arată că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL.

Influencerii au primit un scenariu și au transmis într-un video, către public, calități ale unui viitor președinte, fără să-l numească. Unii influenceri au scris însă în comentariile de la video: „Călin Georgescu”, după cum au sesizat mai multe persoane, printre care și Silviu Faiăr. Iar comentariile la întreaga campanie s-au umplut de ”Votez Călin Georgescu”.

Dezvăluirile din Gândul, citate de Snoop.ro

Date despre campania „Echilibru și Verticalitate” au apărut în spațiul public, pentru prima oară, în două articole din „Gândul”, cu 12 zile înainte de primul tur al prezidențialelor, conform Snoop.ro.

Publicația online a relatat, cu detalii, felul în care un candidat misterios, dintre cei 14, este promovat pe Tik Tok.

„Influenceri folosiți în campania electorală pentru PREȘEDINȚIA ROMÂNIEI. Plăți ilegale pentru postări politice pe TikTok”, a titrat Gândul, pe 12 noiembrie.

„Este vorba despre un asediu masiv, la nivel online, cu toate că influencerii – potrivit legii – nu pot face publicitate politică. Este ilegal, iar beneficiarul acestui scenariu ar putea fi taxat drastic”, au explicat sursele citate de Gândul.

Campanie electorala mascată, realizată prin intermediul unor tineri influenceri sub pălăria #EchilibrușiVerticalitate nu a scăpat neobservată, iar alți influenceri din România au tras deja un semnal de alarmă, a notat publicația.

Mădălina Vin, spre exemplu, a sesizat că „sute de influenceri” vor un președinte cu „echilibru și verticalitate”.

„Dar oare cine le-a finanțat? Deși ele nu menționează un candidat, brieful este același. (…) Oricum am lua-o, asta este o reclamă politică”, a spus Mădălina Vin, explicând și cum sunt reglementate reclamele politice în Uniunea Europeană.

Bani de la firma PNL către FameUp

În al doilea articol din Gândul, în 13 noiembrie, au apărut și sume.

Kensington Communication SRL a plătit către platforma de influenceri FameUp peste jumătate de milion de lei:

  • 243.877 RON – 09.10.2024
  • 130.639 RON – 23.09.2024
  • 121.863 RON – 11.09.2024

La rândul său, PNL a plătit către Kensington Communication SRL suma de 1.017.098 RON, în data de 6 noiembrie 2024, a scris Gândul.

În acel moment, nu se știa încă ceea ce ANAF a descoperit după cercetările pornite în momentul anulării turului 2: că una dintre cele mai importante campanie pe TikTok a lui Călin Georgescu a fost plătită de către Partidul Național Liberal.

Legătura cu PNL a fost menționată și de către Ziarul de Iași, într-un articol publicat în 28 noiembrie, în care jurnaliștii scriu cine se află în spatele lui FameUp, dar și că „surse apropiate de Ziarul de Iași spun că, de fapt, candidatul promovat prin campaniile FameUp ar fi fost Nicolae Ciucă”.

Citiți și: SCANDALUL influencerilor care fac campanie pe TikTok pentru un candidat la Președinția României. Prin intermediul FameUp, li se cere să încalce legea!

Rene Pârșan a debutat în presă în 1992, reporter și redactor la Evenimentul Zilei. Între 1994 și 2010 a fost senior editor, editorialist, reporter și fotoreporter la ZIUA. A mai colaborat ca ... vezi toate articolele