Prima pagină » Știri politice » ANAF confirmă dezvăluirile Gândul despre campania de pe FameUp cu tiktokerii. Jocul PNL ca să mai piardă Simion din voturi l-a crescut pe Georgescu

ANAF confirmă dezvăluirile Gândul despre campania de pe FameUp cu tiktokerii. Jocul PNL ca să mai piardă Simion din voturi l-a crescut pe Georgescu

ANAF confirmă dezvăluirile Gândul despre campania de pe FameUp cu tiktokerii. Jocul PNL ca să mai piardă Simion din voturi l-a crescut pe Georgescu
FOTO - Mediafax Foto/Alexandru Dobre

ANAF a confirmat dezvăluirile Gândul făcute încă de la jumătatea lunii noiembrie 2024 despre o campanie politică mascată, finanțată ilegal, derulată pe TikTok, pentru un candidat surpriză. Întreaga campanie derulată prin FameUp, ca strategie PNL de a-l scădea pe George Simion în sondaje și în opțiunile electorale, a ajuns însă, în final, o susținere a candidatului independent Călin Georgescu.

Mai mult, surse politice au spus, pentru Gândul, că în spatele lui Călin Georgescu ar fi fost și Gabriel Oprea, prieten cu Nicolae Ciucă.

  • Încă din data de 12 noiembrie 2024, Gândul a tras un semnal de alarmă și a dezvăluit că influenceri de pe TikTok au fost manipulați pentru a face campanie electorală într-un scenariu care trebuia să propulseze în online unul dintre cei 14 candidați la Președinția României. (toate detaliile AICI)
  • Dezvăluirile Gândul au fost confirmate, ulterior, de jurnaliștii de la Snoop, care au prezentat, într-o investigație publicată în 20 decembrie, că din cercetarea făcută de ANAF a rezultat faptul că „acțiunea de campanie Echilibru și Verticalitate, de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”.
  • Ulterior, firma care a gândit campania pe TikTok pentru PNL, Kensington Communication, a confirmat că a plătit influenceri, prin FameUp, dar că aceasta a fost deturnată, hashtag-ul ”echilibrusiseriozitate” fiind schimbat fără implicarea firmei de marketing politic în #echilibrusiverticalitate, o campanie creată pentru Călin Georgescu, după cum rezultă din documentele desecretizate din CSAT.
  • În 13 noiembrie 2024, Gândul a prezentat – în exclusivitate –  detalii-șoc din scandalul influencerilor care au făcut campanie pe TikTok pentru unul dintre candidații la Președinția României și a devoalat întreaga filieră a banilor. (toate detaliile AICI)

Mai mult, Gândul a dezvăluit, în data de 25 noiembrie 2024, cine era misteriosul bogătaș BOGPR care a făcut campania independentului Călin Georgescu. Cel supranumit „Regele TikTok-ului” dădea sute de mii de euro la maneliști și s-a implicat activ în campania lui Călin Georgescu, iar documentele desecretizate ale Consiliului Suprem de Apărare a țării au confirmat că Gândul a avut dreptate! (informații și imagini AICI)

Dezvăluirile Gândul i-au determintat pe influencerii de pe TikTok care au participat la campania desfășurată prin aplicația FameUp să ia atitudine și să recunoască faptul că au fost manipulați într-un scenariu ale cărui amănunte le erau complet necunoscute. (mai multe detalii AICI)

Cum au fost alocați bani pentru Călin Georgescu

Ultimele dezvăluiri, care confirmă informațiile prezentate de Gândul încă din noiembrie, ar arăta că liberalii au făcut o mutare strategică în campania electorală pentru prezidențialele din 2024 și ar fi cheltuit sume de bani pentru ca George Simion să nu ajungă în turul doi cu Marcel Ciolacu.

În unele dintre sondajele făcute în campanie, cel puțin în cele realizate la comanda PNL, Nicolae Ciucă era pe locul 3, după Marcel Ciolacu și George Simion. Surse politice susțin că, în aceste condiții, s-ar fi căutat soluții pentru ca George Simion să mai scadă în opțiunile electoratului, prin atragerea atenției asupra unui candidat mai puțin cunoscut, Călin Georgescu, care atunci nu era creditat cu șanse de a ajunge în turul al doilea ala alegerilor prezidențiale.

Strategia liberalilor ar fi fost ca o parte dintre posibilii votanți ai lui George Simion să ia în calcul o susținere a lui Călin Georgescu și astfel să fie creat un culoar spre turul al doilea pentru candidatul PNL, Nicolae Ciucă, au precizat sursele citate.

Gabriel Oprea spunea, într-o declarație pentru Realitatea Plus, că Nicolae Ciucă este în cărți să ajungă în turul doi al alegerilor prezidențiale.

Dacă ne uităm la cifre, Nicolae Ciucă și George Simion sunt candidați la locul 2 și implicit la turul 2. Un singur procent între ei, diferența este că Nicolae Ciucă are în spate un partid foarte puternic, un partid bine reprezentat la nivel național, în timp ce George Simion vine doar cu un elan, că nu știu cum să-i spun. E un personaj apărut din neant, dar care se ține tare ca să spun așa și e un personaj pitoresc. Aici la noi, în Balcani, caută să speculeze patriotismul, se bate. Pe de altă parte, generalul Ciucă are un partid mare, un partid de tradiție, PNL, are primari, consilii județene, președinți de consilii județene. Are un mecanism politic de aceea, cred eu, la experiența pe care o am, că are cele mai mari șanse de a intra în turul 2”, spune Gabriel Oprea. 

FameUp, platforma prin care ar fi fost contactați influencerii

Gândul a dezvăluit în luna noiembrie că pe platforma TikTok au apărut clipuri în care influenceri – mai mult sau mai puțin cunoscuți – vorbesc aproximativ un minut despre calitățile pe care ar trebui să le aibă viitorul președinte al României.

Potrivit surselor Gândul, respectivii influenceri ar fi fost contactați prin intermediul aplicației FameUp.

  • FameUp este o „platformă automatizată bazată pe AI pentru strategia, contractarea, plățile, managementul și raportul micro-influencerilor, totul în termen de 72 de ore”.
  • Conform informațiilor oficiale, FameUP a fost gândită „pentru a ajuta influențatorii locali, adică acele persoane care au un cont de social media între 500 și 10.000 de urmăritori și vor să evolueze în mediul online”.Mai multe detalii aici.

Platforma îi încurajează pe cei care își petrec timpul virtual și își poartă urmăritorii cu ei peste tot (prin postările de pe Instagram) să își „monetizeze” activitatea sau să fie răsplătiți cu diverse produse.

Ce sumă a plătit PNL firmei Kensington Communication

În premieră națională, Gândul a arătat (AICI) că Partidul Național Liberal (PNL) – potrivit documentelor Autorității Electorale Permanente – a plătit firma Kensington Communication cu suma de 1.017.098,95 RON, în data de 06.11.2024, pentru cheltuieli legate de campania electorală.

Pe de altă parte, conform Autorității Electorale Permanente, Mircea Geoană, candidat independent la Președinția României, a plătit firma TV Buzău Trust Campus:

  • 247.500 RON, în data de 05.11.2024 – „Servicii de promovare electorală online”
  • 465.300 RON, în data de 06.11.2024 – „Producție materiale de propagandă electorală online”
  • 697.950 RON, în data de 06.11.2024 – „Difuzare materiale de propagandă electorală online”

„Prin intermediul FameUp, li se cere să nu marcheze videoclipul ca fiind o colaborare plătită”

După dezvăluirile Gândul despre acest asediu desfășurat pe TikTok, parte a unui scenariu complex care ar face ca unul dintre cei 14 candidați să „fure startul” în cursa pentru Cotroceni, au fost înregistrate „mutări” surprinzătoare.

  • Mai multe videoclipuri care au făcut parte din această campanie CONTROVERSATĂ de promovare au fost șterse.
  • La altele, influencerii au decis doar să blocheze comentariile pe care le-ar fi putut lăsa urmăritorii lor.
  • Trebuie menționat că unele dintre aceste videoclipuri au avut eticheta care arăta că au fost plătite, iar altele nu.

Gândul a prezentat și o altă informație în exclusivitate, în data de 15 noiembrie 2024.

Influencerii care au participat la această campanie electorală prin clipurile lor – care respectau mai multe cuvinte-cheie și o „temă” dată, fără a menționa, deocamdată, numele vreunuia dintre cei 14 candidați la Președinția României – sunt abordați printr-un mesaj în care li se cere să scoată eticheta „paid” (care arată că videoclipul a fost plătit) sau să șteargă, efectiv, postarea de pe TikTok.

„Prin intermediul FameUp, aplicația prin care au fost și contactați și au fost plătiți, influencerilor li se cere explicit să încalce legea, să nu marcheze videoclipul ca fiind o colaborare plătită”, au avertizat, la data respectivă, sursele Gândul. (vezi și alte informații AICI)


CITEȘTE ȘI:

Kensington Communication, plângere PENALĂ, pentru deturnarea campaniei, la comanda PNL, în favoarea lui Călin Georgescu

„Makaveli”, consilier al Dianei Șoșoacă, SPAIMA Parlamentului. Amenințări STUPEFIANTE ale influencerului: „Ascundeți-vă soțiile”

Lucrează de 12 ani în presa centrală și este autorul unor investigații jurnalistice centrate pe domeniul Justiției, dar și pe conexiunile dintre mediul politic și cel de afaceri. S-a alăturat ... vezi toate articolele

Citește și