Condusul pe o porțiune de drum acoperită de gheață sau polei implică, desigur, unele riscuri, însă Titi Aur avertizează că o porțiune de carosabil devine mai periculoasă atunci când temperaturile încep să crească.
Titi Aur a subliniat că e mai periculos pentru șoferi atunci când temperaturile cresc, în timpul sezonului rece. Avertismentul expertului se referă la perioadele când peste un strat de zăpadă gheață sau polei, există un strat de apă favorizat de temperatura mai ridicată de afară.
„Cu cât e mai cald afară, cu atât e mai alunecos pe drum. Nu ninge la -30 de grade Celsius, sau când ninge e ca făina și zăpada e spulberată de vânt. Zăpada cade atunci când temperatura e în jur de 0 grade Celsius. Jos avem zăpada, gheața sau poleiul cel mai alunecos. De asemenea, când plouă și îngheață dedesubt este cel mai alunecos. E greu de mers și pe jos, cu mașina aproape imposibil. Anvelopa alunecă pe stratul de apă format între anvelopă și stratul de gheață, zăpadă sau polei“, a zis Titi Aur.
Atunci când între anvelopă și stratul de gheață, zăpadă sau polei de dedesubt nu există acel strat de apă, aderența este automat mai bună, iar șansele de producere a unor accidente sunt mai scăzute.
„La -20 de grade Celsius e mai greu să existe acel strat de apă și aderența e mai bună. De obicei, când ninge și se face gheață sau polei, se face în jurul temperaturii de 0 grade Celsius.
După câteva zile, când vine gerul, aderența va fi mai bună“, a explicat, la DC News, Titi Aur, specialist în conducere defensivă.
FOTO: Envato