După sărbători, șoferii din Constanța s-au trezit cu un cadou pe care nu și-l doreau. Astfel, Municipalitatea a stabilit o nouă taxă anuală în valoare de 200 de lei pentru proprietarii de mașini care nu au loc de parcare și ocupă domeniul public.
Primăria dorește în acest mod să reducă poluarea și aglomerația din trafic. Dar și să încurajeze folosirea transportului în comun și mersul pe bicicletă.
Conform primăriei, peste 150.000 de autoturisme sunt înregistrate oficial în Constanța, iar numărul este în creștere. De la an la an, orașul se confruntă cu supra-aglomerarea.
În Constanța, infrastructura urbană nu poate să țină pasul cu o creștere a numărului de mașini, este mesajul municipalității. Străzile orașului sunt aceleași, iar lărgirea lor în detrimental traficului pietonal nu le fac mai încăpătoare și nici nu rezolvă problema ambuteiajelor.
Noua taxă de 200 de lei pe an este obligatorie pentru toți cei care dețin un autoturism, însă nu au loc de parcare.
”Aproape niciunul nu se gândește unde parchează, se gândește cât costă mașina, impozitul, benzina, dar nimeni nu se gândește unde parchează mașina”, a declarat Vergil Chițac, primarul Constanței, potrivit stirileprotv.ro.
Astfel, municipaliatatea speră că va pune transportul public, deplasarea cu Bicicleta ori chiar mersul pe jos înaintea mașinii personale.
”Toate marile capitale, marile orașe ale lumii, au această taxă implementată”, a declarat Gihan Eserghep, expert mobilitate urbană.
De la plată sunt exceptați cei care au un loc de parcare rezidențială sau constănțenii care cumpără un abonament de 199 de lei pe an. Aceasta le permite să ocupe gratuit un loc amenajat. Dar doar dacă au noroc.
„Am încercat de foarte mult timp să fac un abonament pe un loc de parcare și nu am primit niciun răspuns”, a declarat un bărbat.
”Administrația publică locală ar trebui să facă parcări supraetajate, subterane și după să ridicăm taxele”, a declarat altul.
Și în București, Primăria Sectorului 4 a introdus din acest an o taxă de 540 de lei pentru cei care nu au un loc de parcare. În Europa, taxele pe trafic, deși nepopulare pentru șoferi, au redus aglomerația cu cel puțin 20 de procente.
CITEȘTE ȘI: