Prima pagină » Emisiuni » Marius Tucă Show » Dan Diaconescu: „Mai marii lumii vor să închidă TikTok-ul pentru că oferă LIBERTATE de exprimare oamenilor”

Dan Diaconescu: „Mai marii lumii vor să închidă TikTok-ul pentru că oferă LIBERTATE de exprimare oamenilor”

Într-o ediție transmisă live de Gândul, jurnalistul Dan Diaconescu a analizat modul în care platforma TikTok a revoluționat lumea online. Aceasta a devenit o amenințare pentru marile companii de comerț electronic. Invitatul a evidențiat cum rețeaua chineză și-a creat un sistem propriu care ar putea în viitor să înlocuiască giganții precum Amazon și Alibaba, punând presiune pe marile puteri economice. Urmăriți aici, integral, emisiunea lui Marius Tucă.

TikTok și efectul său asupra pieței muncii

În România, live-urile pe TikTok au devenit o modalitate de a face bani pentru mulți utilizatori. Acest lucru s-a transformat într-un fenomen social și economic semnificativ. Oameni obișnuiți au început să vadă în platformă o oportunitate de venit, unii chiar tratând-o ca pe un loc de muncă.

„Live-urile în România au luat amploare. Mulțumită acestui Bogpr, lumea își găsise un fel de serviciu. Zicem: mergem și noi să muncim, să facem live pe TikTok, că poate ne dă donație. Ori ca să vii tu, TikTok, să distrugi inclusiv pe ambasadorul tău? Mi se pare că au primit o presiune de foarte de sus că i-a sunat Macron, că i-a sunat Iohannis, că i-a sunat nu știu cine?”, spune Dan Diaconescu.

Dan Diaconescu: „Nu-i plânge tu că au, ei au din ce să facă bani”

În timp ce TikTok pare să ofere oportunități pentru utilizatorii săi, realitatea din spatele platformei este mult mai complexă. Marile companii care investesc în reclame pe TikTok beneficiază de o expunere uriașă, într-un mod diferit față de modelele tradiționale de publicitate.

„Știi? Mai sunt și reclame. Cum să-ți explic? Când deschizi foryou la TikTok, îți apare o reclamă pusă de ei. Știi, nu pun multe reclame, dar pun reclame scumpe, ca să zic așa. Nu-i plânge tu că au, ei au din ce să facă bani.”, adaugă invitatul.

TikTok, o amenințare pentru Amazon și Alibaba?

Tiktok nu este doar o platformă de divertisment, ci și o amenințare directă la adresa marilor companii de e-commerce. Modelul său de vânzare prin influenceri și inteligența artificială ar putea să schimbe radical peisajul economic global.

„Spun despre forța TikTok-ului că de ce am zis la începutul emisiunii că vor cuceri planeta. Măi, au făcut din inteligența artificială și din inteligența chinezească, au făcut un mix și l-au aplicat în Anglia. Nu știu dacă știi că eu am firma asta. OTV-ul nou este înregistrat în Anglia. Și fii atent aici ce-au inventat, frate. Tu ești influencer pe Tiktok? Da, să zicem Marius Tucă și Ion Cristoiu. Și vă ajută. Apăsăm pe un buton când o să apară funcția asta și în România. Presupun că într-un an sau doi, când apeși pe un buton tu, Marius, că ai vorbit, să zicem, 10 minute într-un live, da, bă, ți-l ia și ți-l prelungește la 24h din 24 cu o condiție: să vinzi ceva. Fii atent aici, da, deci se va termina cu Amazon.”, transmite jurnalistul.

Dan Diaconescu: „Vor dori să închidă Tiktok-ul fiindcă Tiktok-ul le va fura afacerile”

Pe măsură ce Tiktok își extinde influența, marile companii și guvernele lumii încep să vadă platforma ca pe o amenințare reală. Nu doar că oferă un sistem inovator de vânzare, dar și schimbă regulile jocului în economie.

„Da, să vezi tu ce va fi atunci pe planetă, fiindcă în momentul ăsta discutăm de ce să închidem noi. În momentul ăsta mai marii lumii vor să închidă TikTok-ul pe motiv că e prea multă libertate de exprimare popoarelor. Vor dori să închidă TikTok-ul fiindcă TikTok-ul le va fura afacerile. Să spun despre ce e vorba. E vorba despre Amazon, care conduce planeta ca un magazin în care vinzi orice. E vorba de Alibaba, care este un concurent al Amazon în China. Alibaba a dorit să fie și arestat de către statul chinez, băiatul de la Alibaba, deci a căzut în dizgrația Partidului Comunist Chinez.”, declară Diaconescu.

Inteligența artificială și viitorul comerțului online

TikTok nu doar că promovează produse prin influenceri, dar își folosește inteligența artificială pentru a crea un sistem complet automatizat de vânzare. Astfel, utilizatorii care promovează un produs vor fi susținuți de un mecanism sofisticat care va face vânzările să continue chiar și atunci când aceștia nu sunt activi.

„Ori băieții ăștia se zice că au primit un ajutor nerambursabil la statul chinez și au inventat o mașinărie extraordinară undeva la 60 km de Londra. Au creat o fermă uriașă, un depozit uriaș,  în care tu, influencer chinez, ai două obligații dacă vrei să semnezi un contract cu TikTok Anglia: să spui 10 minute ‘eu vând apa asta minerală’ și nu știu ce, cutare, din momentul ăsta inteligența artificială chineză se ocupă de tot și 24 din 24h tu totul? Marius, tu că zici de apa asta, că e mișto, că e cutare, e ce trebuie.”, concluzionează Diaconescu.

Alexandra Anton a studiat Topografie și Cartografie la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și a absolvit cursurile de masterat în domeniul geomatică. În prezent, studiază Română-Spaniolă ... vezi toate articolele

Citește și