Valoarea pieței de media din România va ajunge la circa 350 demilioane de euro până la sfârșitul anului, confrom estimărilorincluse în studiul Media Fact Book 2009, realizat de specialiștiiagenției de media Initiative. Potrivit reprezentanților Initiative,se estimează că, până la sfârșitul anului, bugetele publicitareatrase de TV să scadă cu 33% față de 2008.
Bugetele investite în publicitate atrase de print vor scădea șiele, cu peste 50% până la sfârșitul anului, în timp ce bugeteleatrase de radio vor scădea cu 30% anul acesta. La rândul lor, șibugetele atrase de outdoor urmează să se micșoreze, cu 35-40%,comparativ cu 2008.
În ediția de anul trecut a studiului, reprezentanții Initiativeestimau că valoarea pieței media din România urma să ajungă lacirca 590 de milioane de euro până la sfârșitul lui 2008, încreștere cu 22% față de 2007, când valoarea pieței era de 486 demilioane de euro, și cu 32% mai mult față de 2006.
Studiul Media Fact Book 2009 este lansat luni, într-o conferințăde presă organizată de agenția Initiative România.