"Nu vor mai avea loc întâlniri între reprezentanții Comsiei Europene și cei ai României. Săptămâna aceasta sau săptămâna viitoare vom transmite la Bruxelles scrisoarea de răspuns în care vom arăta că am luat în considerare sugestiile lor", au menționat sursele citate.
Comisia Europeană (CE) a solicitat României, în scrisoarea de răspuns la modificările transmise de autoritățile de la București la sfârșitul lunii mai, să modifice taxa auto pentru a reflecta mai bine deprecierea în timp a valorii mașinilor, oferind și o serie de sugestii referitoare la clarificarea și definirea exactă a unor termeni privind taxa auto.
La sfârșitul lunii mai, Ministerul Economiei și Finanțelor a transmis CE o nouă formulă de calcul a taxei de primă înmatriculare, care prevede niveluri de până la trei ori mai mici pentru unele mașini vechi, dar mai mari la cele noi.
Ulterior, Comisia a solicitat instituției și o analiză a prețurilor din piața auto, pentru a compara coeficienții de ajustare din grila privind taxa de primă înmatriculare cu evoluția reală a prețurilor, studiu elaborat cu ajutorul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile.
În proiectul de modificare a modalității de calcul au fost introduse noi prevederi pentru mașinile cu vechimi sub un an, cum ar fi o lună, trei luni sau șase luni, în condițiile în care formula actuală nu prevede astfel de diferențieri.
Diferențele de opinii între cele două părți vizează diferențierea între mașinile noi și cele second hand, în formula transmisă de România la Bruxelles calcularea deprecierii începând de la trei luni, în timp ce reprezentanții CE solicită introducerea unor trepte, astfel încât încă din prima lună să înceapă deprecierea mașinii.
Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă la începutul anului și se calculează în funcție de capacitatea motorului, de standardele de emisii și de vechimea autovehiculului.
La începutul anului, CE a anunțat că va iniția procedura legală împotriva României în cazul taxei pentru prima înmatriculare, considerând că măsura nu respectă normele europene, în pofida discuțiilor intensive purtate cu autoritățile române.
Comisia a solicitat României, într-o scrisoare de notificare transmisă în luna martie în cadrul procedurii de infringement (încălcarea reglementărilor comunitare), modificarea sistemului de taxare a autovehiculelor, argumentând că reglementările actuale sunt discriminatorii în cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar.
Â