Organizația Greenpeace cere președintelui Traian Băsescu "să solicite respectarea legii și a valorilor deosebite ale țării înainte de a susține construcția DN 66A", argumentând că nicio autoritate nu s-a pronunțat în sensul oportunității unei asemenea construcții.
Într-un comunicat de luni al Greenpeace se arată că organizația ecologistă cere președintelui Traian Băsescu "să solicite respectarea legii și a valorilor deosebite ale țării înainte de a susține construcția DN 66A", după ce, în urmă cu o zi, șeful statului s-a pronunțat pentru continuarea lucrărilor la drumul național.
În același timp, membrii organizației cer prim-ministrului Călin Popescu-Tăriceanu să oprească definitiv construcția drumului la Câmpușel, iar prefectului de Hunedoara, Cristian Marius Vladu, să sprijine realizarea planului urbanistic zonal pentru DN 66A.
Totodată, organizația salută inițiativa Gărzii Naționale de Mediu de suspendare a construcției DN 66A, "care a distrus deja trei kilometri din Parcul Național Retezat" și pune în pericol peisajul forestier intact din munții Retezat-Godeanu și Parcul Național Domogled-Valea Cernei.
"Astazi, la o lună de la suspendarea lucrărilor, este un real câștig pentru mediul înconjurător faptul că nici măcar presiunile iresponsabile ale Președintelui țării, ale Prefectului de Hunedoara, ale Primarilor din Valea Jiului sau ale Ministrului Transporturilor nu au dus la reluarea masacrului inutil împotriva Retezatului. Se pare că în acest caz, în sfărșit, legea este lege pentru toată lumea, și că necesitatea conservării mediului natural este luată în serios de autoritățile de protecția mediului. Exemplul trebuie imediat urmat în toate cazurile de încălcare a legislației de protecția mediului din România", a declarat coordonatorul de campanii al Greenpeace, Gabriel Păun.
Sunținând opinia membrilor Consiliului Științific al Parcului Național Retezat, Greenpeace apreciază că este modernizarea drumului DN 66A ar duce la o dezvoltare haotică a infrastructurii de turism și de agrement care ar duce la distrugerea valorilor peisagistice și naturale "așa cum se întâmplă în Valea Prahovei, culoarul Rucăr-Bran, sau chiar în imediata vecinătate, la Straja", accentuând, în același timp, efectul de fragmentare a habitatelor "care s-a produs deja prin modul în care s-a modernizat drumul". (Mediafax)