Un avion Superjet 100, fabricat de grupul rusesc Suhoi și care transporta 46 de persoane, a dispărut de pe ecranele radarelor în timpul unui zbor demonstrativ deasupra capitalei indoneziene Jakarta, au anunțat serviciile de intervenție indoneziene, relatează AFP.
„Avionul a dispărut de pe ecranele radarelor în regiunea Bogor (sudul Jakartei). Continuăm căutările și nu știm dacă s-a prăbușit sau nu”, a declarat pentru AFP Gagah Prakoso, purtătorul de cuvânt al Agenției naționale pentru operațiuni de salvare, precizând că la bord se aflau 46 de persoane.
„La ora 14.50 (10.50, ora României), aparatul a pierdut altitudine, trecând de la aproximativ 10.000 de picioare (aproximativ 3.000 de metri) la aproximativ 6.000 de picioare (aproximativ 1.800 de metri) altitudine”, a precizat agenția într-un mesaj telefonic. În urma acestei pierderi de altitudine inexplicabilă, s-a pierdut orice urmă a avionului, a adăugat Prakoso.
Avionul efectua un zbor demonstrativ organizat special pentru prezentarea meritelor noului model civil de avion Superjet 100 (SSJ100), fabricat de către grupul rus Suhoi, care tocmai a obținut certificarea pentru Europa.
Persoanele de la bord erau invitate să ia parte la acest zbor, a precizat Herry Bakti, însărcinat cu transportul aerian în cadrul Ministerului Transporturilor.
„Avionul trebuia pur și simplu să efectueze un zbor deasupra regiunii, după care să aterizeze pe aeroportul Halim” din Jakarta, de unde a decolat cu puțin timp înainte, a precizat el pentru AFP.
„Am pierdut toate comunicațiile cu avionul, atât cele radar, cât și cele radio, către ora 14.50 (10.50, ora României), dar continuăm căutările. Nu putem confirma dacă s-a prăbușit sau nu”, a adăugat oficialul.
Zborul de demonstrație făcea parte dintr-un turneu internațional organizat de către Suhoi, în cadrul căruia avionul urma să fie dus în Kazahstan, Pakistan, Myanmar, Laos și Vietnam, potrivit Ambasadei Rusiei la Jakarta, care nu a putut fi contactată miercuri seara.
Avionul de tip SSJ100, care a obținut certificarea rusă la începutul lui 2011, este prezentat frecvent drept „speranța” aeronauticii civile ruse, aflată în declin după prăbușirea fostei Uniuni Sovietice.
Capabil să transporte 100 de persoane, acesta a fost conceput pentru a face concurență fabricanților brazilian Embraer și canadian Bombardier pe piața avioanelor regionale, considerată promițătoare.
Însă lansarea modelului a fost marcată de diverse probleme tehnice. La jumătatea lui martie, un avion Superjet al companiei ruse Aeroflot a fost nevoit să se întoarcă din drum în timp ce efectua un zbor intern, în urma unui incident la trenul de aterizare.
Livrarea de avioane Superjet, al căror zbor inaugural a avut loc în 2008, a fost amânată în mai multe rânduri.
Mai multe companii, inclusiv Aeroflot, îl utilizează deja sau au dat comandă. Companiile indoneziene Kartika Airlines a achiziționat 15 avioane în 2011, iar Sky Aviation 12 avioane.