Facebook a obținut 16 miliarde de dolari prin cea mai mare ofertă publică inițială efectuată vreodată de o companie din sectorul tehnologiei, prețul de 38 de dolari pe acțiune fiind la limita maximă a intervalului de preț stabilit de compania de socializare pe Internet.
Compania condusă de fondatorul Mark Zuckerberg, în vârstă de 28 de ani, a vândut 421,2 milioane de acțiuni, la prețul de 38 de dolari pe unitate, potrivit datelor Bloomberg.
Facebook a ridicat oferta în această săptămână atât prin creșterea volumului acțiunilor scoase pe piață cu 25%, cât și prin majorarea intervalului de preț de la 28-35 dolari la 34-38 dolari pe acțiune, decizii luate de companie datorită entuziasmului investitorilor pentru operațiune.
Oferta marchează un moment de vârf al evoluției Facebook în mai puțin de un deceniu, de la o companie înființată într-o cameră de cămin a Universității Harvard la o rețea de socializare cu peste 900 de milioane de utilizatori.
Facebook a anunțat, miercuri, într-un raport către Comisia de Valori Mobiliare din SUA, că nu intenționează să floteze pe bursă noi acțiuni după încheierea ofertei de joi.
Zuckerberg a convins investitorii să cumpere acțiunile Facebook la un preț ridicat, dar se confruntă cu poblema încetinirii creșterii vânzărilor, după ce profitul a scăzut cu 12% în trimestrul trecut.
„Acțiunile vor crește în prima zi de tranzacționare, dar nu știu dacă tendința va continua”, a declarat Walter Todd, care administrează active de 940 milioane dolari ca director la compania Greenwood Capital din
Greenwood, Carolina de Sud.
El a adăugat că va aștepta până când Facebook va raporta rezultatele din trimestrul al doilea înainte de a cumpăra acțiuni ale companiei.
Acțiunile vor intra la tranzacționare vineri, la bursa Nasdaq.
Facebook a angajat peste 30 de aranjori pentru oferta publică inițială, conduși de Morgan Stanley, JPMorgan Chase și Goldman Sachs.