Compania americană Acxiom a adunat cea mai mare bază de date comerciale despre circa 500 de milioane de consumatori la nivel global, cu circa 1.500 de indicatori pentru fiecare persoană, potrivit cotidianului New York Times.
„Acxiom privește viața americanilor mai în amănunt decât FMI, Fiscul, Facebook sau Google. Dacă ești un american adult, șansele sunt mari ca Acxiom să cunoască date precum vârsta, sexul, greutatea, înălțimea, starea civilă, nivelul educațional, preferințe politice, obiceiuri la cumpărături, temeri legate de situația gospodăriei, planuri de vacanță și altele”, potrivit publicației ameriane.
În Conway, statul Arkansas, peste 23.000 de servere strâng, aranjează și analizează date despre consumatori pentru o companie care, spre deosebire de giganții din Sillicon Valley, atrage rar atenția. Acxiom Corporation este „uriașul tăcut” al bazelor de date pentru marketing, o industrie de miliarde de dolari.
Potrivit analiștilor, Acxiom a strâns cea mai mare bază de date din lume cu informații despre consumatori și vrea să afle în continuare mai mult. Potrivit șefilor companiei, baza de date conține informații despre circa 500 de milioane de consumatori din întreaga lume, cu circa 1.500 de indicatori pentru fiecare.
Strângerea de informații și analiza lor la o scară atât deP mare, bazată pe informații disponibile public, pe sondaje și alte metode asemănătoare, este perfect legală, scrie New York Times. Printre clienții Acxiom s-au numărat bănci precum Wells Fargo și HSBC, producători auto ca Toyota și Ford, retaileri ca Macy’s și toate marile companii care caută o mai bună înțelegere a clienților.
Activitatea este lucrativă pentru compania americană. Acxiom a înregistrat anul trecut un profit de 77,26 milioane de dolari, la vânzări de 1,13 miliarde de dolari.